Har precis fått hem min 206 rc och ska förstås prova alla möjliga funktioner i bilen.
Då fastnar ryggstödet på förarsidan i framfällt läge när jag skulle prova hur lätt det var att gå in i baksätet. Sitsen glider liksom fram och tillbaka men ryggstödet går inte att få loss och tillbaka i rätt position.
Försöker dra i spaken åt båda hållen men ryggstödet vill inte komma tillbaka.. Man vågar ju inte ta i med för mycket våld heller.
Högersidan var ju inga problem att fälla sätet, och sedan sätta tillbaka det i position.
Glider sitsen fram och tillbaka utan att fastna i sitt ursprungsläge längst bak?
Jag hade det problemet på Elmia. Vet inte hur det uppstod och kommer knappt ihåg hur jag fixade det, men jag pillade lite på skenorna under stolen och de som sitter i golvet. Vips fastnade den där den skulle igen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Ja precis. Glider fram och tillbaka men vill inte fastna.
Jag får la pilla lite under vid skenorna imorgon i dagsljus så får vi hoppas att det löser sig..
Blir lite jobbigt annars att sitta och köra med framåtlutad md huvudet emot ratten
Har inte fått ordning på det än. Peogeot verkstan kunde ju inte ge nått vettigt tips. Har provat att skacka till på stolen och tagit i med måttligt våld men inget hjälper. Ryggstödet sitter fast som berget.
Kollade även lite där i skenan och hittade en liten spärr där som ligger och åker, trodde först att den skulle tillbaka i position, likadant som det ser ut på högerstolen, men det hjälpte inte heller att trycka in den under stolen i skenan.
Blev nästan värre efter det för nu kan man inte få tillbaka stolen lika långt.. så nu kan man nog glömma att skruva loss hela stolen( som jag var inne på ett tag) i och med att man inte kommer åt de främre bultarna.
sjobusen wrote:Kollade även lite där i skenan och hittade en liten spärr där som ligger och åker
Det var den lilla spärren jag pillade på.
Om du för den längst bak/fram och efter det kör bak hela stolen. Testa dig fram. Jag kommer f*n inte ihåg hur jag gjorde men det tog bara några sekunder.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Nu har jag äntligen fått tillbaka sätet i rätt position.
Vet i fasen hur jag gjorde exakt men först drog jag i spaken för höjdjusteringen så att sitsen åkte upp i översta läget. Sen satte jag mig i baksätet och drog ryggstödspaken bakåt samtidigt som jag tryckte ryggstödet framåt och sen kunde jag få bak det igen.
Tror jag gjorde ungefär så. Tror bara att det var en ren slump typ att bara det som hade häktat sig kom loss.
Jaja.. nu funkar det igen iallafall. Tack för hjälpen!
Så oerhört irriterande stolar i 206orna, passagerarsätet fastnar jämt i ett visst läge när någon ska vicka på spaken för o ta sig ut, naturligtvis drar de åt fel håll och hela skiten fastnar
Krille84 wrote:Så oerhört irriterande stolar i 206orna, passagerarsätet fastnar jämt i ett visst läge när någon ska vicka på spaken för o ta sig ut, naturligtvis drar de åt fel håll och hela skiten fastnar
Haha jepp händer mig varje gång någon ska ut från baksätet.