Ibland när jag kör så tänds K-lampan i 3-4 sekunder för att sedan slockna. Det händer oftast (endast?) när bilen är kall.
Häromveckan kopplade jag in kolkanistern för att besikitga bilen, och det är efter det som den lyser ibland. Kan det ha något med det att göra? Om jag förstått allting rätt så varnar K-lampan för knas med insprutningen?
Mvh,
EDIT:
Dessa felkoder är det. Hur laga sig?
32. Blandningsregleringen (endast katalysatorbilar) Läckage i avgaser/insug eller bränsle tryck/typ
IvarS wrote:Kolkanisterventilen måste vara inkopplad, annars tänds k-lampan under färd.
Inte på min? Slangarna till kolkanistern har inte varit inkopplade sen jag köpte bilen och K-lampan har aldrig lyst tidigare. Fick sen nedslag på det på besiktningen och kopplade in slangarna. Men efter det så har lampan börjat lysa titt som tätt.
Testade att göra en felsökning idag (Vrida på nyckeln) och då blinkade K-lampan först 1 gång och sedan 2 gånger. Sen slocknade den. Som jag har förstått det så är det inget fel då? Eller den hittar iallafall inget?
IvarS wrote:Kolkanisterventilen måste vara inkopplad, annars tänds k-lampan under färd.
Inte på min? Slangarna till kolkanistern har inte varit inkopplade sen jag köpte bilen och K-lampan har aldrig lyst tidigare. Fick sen nedslag på det på besiktningen och kopplade in slangarna. Men efter det så har lampan börjat lysa titt som tätt.
Testade att göra en felsökning idag (Vrida på nyckeln) och då blinkade K-lampan först 1 gång och sedan 2 gånger. Sen slocknade den. Som jag har förstått det så är det inget fel då? Eller den hittar iallafall inget?
1 + 2 = 12 och betyder att avläsning påbörjats. Gör du samma avläsning en gång till bör du få en annan kod (se tabellen i mekartipset). Man upprepar denna procedur ända tills man får koden 1 + 1 = 11, vilket betyder avläsning avslutad.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Det gör mig inte ett dugg klokare, någon som vet vad som är knas och bör åtgärdas? Bilen (205 med 16v) går inte märkbart sämre iallafall? En aning tröttare kanske, men det kan nog vara inbillning.
Felkoden säger fel blandning. Dvs fel bränsletryck eller luftläcka.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.