kromat = snyggt!
kromat = snyggt!
Har två extra "kåpor" till backspeglarna, som jag vill kroma, vill alltså ha dem spegelblanka som på a**i S4 t.ex.... Någon som vet vem som gör detta eller kan man får dem spegelblanka själv?!
/Jocke
/Jocke
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Joakim Enoksson wrote:men jag har läst någonstanns att det finns företag som numera kromar även plast, dock vet jag inte hur kvaliten blir.
Väldigt ledsen men jag vet inte vad företaget heter då det inte fallit mej i smaken att memorera det sdå jag inte själv vart i behov av det.
Ja, jag vet oxå att det finns, får väl fortsätta mitt detektivarbete.....
jag ger mig aldrig!!!
Tack ändå!
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Finns ju nått företag (tänker så det knakar) som brukar ha monter på utsällingar som kromar plast med med. Pratade lite med dom på Vallåkra och dom kunde tydligen kroma vad som helst enligt säljaren där.... Men nu var det ju vad företaget heter... Kommer f*n inte ihåg tyvärr
407 SW : När storleken har betydelse
"You can't be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called 'She left you'?..."
- Lettisk kommentar inför innebandy-VM i Skellefteå -96
"You can't be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called 'She left you'?..."
- Lettisk kommentar inför innebandy-VM i Skellefteå -96
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Gentry, är det nån variant av gti?
f*n finns ju hur många varianter av peugot som helts bara gti finns ju i monte carlo, le mans , classique sport, griffe, miami vad ja sett och säkert många fler i utlandet!
Vad fick du ge för listerna? Har för mig att dom kosta 3-400 styck för kromade när ja fråga men ja tro inte dom kunde få hem de till mig då...
f*n finns ju hur många varianter av peugot som helts bara gti finns ju i monte carlo, le mans , classique sport, griffe, miami vad ja sett och säkert många fler i utlandet!
Vad fick du ge för listerna? Har för mig att dom kosta 3-400 styck för kromade när ja fråga men ja tro inte dom kunde få hem de till mig då...
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

ofan, kanske borde gå och köpa mig lite riktigt krom list, drog över mina lister med nån krom film ja hitta på mekonomen, blev väl inte så där jätte snyggt men det beror nog mest på att mina lister är så buckliga...
http://home.bip.net/leibel/pug/crome.jpg
http://home.bip.net/leibel/pug/crome.jpg
det är klart att det går att kroma plast. en polare jobbade med det för ett tag sen på ett ställe som heter Bodycote (ligger i anderstorp ute vid scandinavian raceway) de kromar massa prylar i nya saab 9-3
har för mig att det måste vara abs-plast för att det ska fungera. brukar finnas stämplat på baksidan
har för mig att det måste vara abs-plast för att det ska fungera. brukar finnas stämplat på baksidan
Kick|Ass wrote:Finns ju nått företag (tänker så det knakar) som brukar ha monter på utsällingar som kromar plast med med. Pratade lite med dom på Vallåkra och dom kunde tydligen kroma vad som helst enligt säljaren där.... Men nu var det ju vad företaget heter... Kommer f*n inte ihåg tyvärr
Oxå ett svagt minne från vallåkra....
Kommer du ihåg var företaget låg? Helsingborg?
Last edited by JOQI on Thu Apr 10, 2003 18:40, edited 1 time in total.
nevyn wrote:det är klart att det går att kroma plast. en polare jobbade med det för ett tag sen på ett ställe som heter Bodycote (ligger i anderstorp ute vid scandinavian raceway) de kromar massa prylar i nya saab 9-3
Kalasbra!!! Ska ta o ringa dem o höra....
Anderstorp är ju nära o bra dessutom!