FK lampor spökar till 307an

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
ZuljiN

FK lampor spökar till 307an

Post by ZuljiN »

Köpte ett par FK baklyktor från en svensk firma som har vart jättebra att ha o göra med. Fick dom i veckan och nu i kväll var det dags att gå ut i garaget o plugga in dom.
Så här ser dom ut.
Image

Ja, sagt o gjort, f*n va lätt det gick tänkte jag. Vred om nyckeln och till min stora besvikelse så lös dom helt olika. På vänster sida lyser bakljuset som det ska (tror jag) men på höger så lyser bromsljuset istället. Höger blinker fungerar däremot men på vänster sida fuckar det ur fullständigt och istället så blinkar bromsljuset och blinkersen i skift. Bromsljuset fungerar inte som det ska på någon sida.

Kopplingarna är ju gjorda för att bara kunna kopplas in på ett sätt men jag har ändå mixtrat lite för att försöka avhjälpa det här men jag lyckas inte... Jag fattar helt enkelt inte... nån här som erfarenhet av FKs lampor eller e bra på bil-el kanske? Tacksam för hjälp...

Har inte fått tag på säljaren eftersom det är helg men löser det sig inte så ringer jag så klart på måndag.
"Reikonkaji" CBR292RR -00
"Sunk" 307 XS 2.0 -03
ZuljiN

Post by ZuljiN »

Ska jag tro på att ingen här vet nåt om ämnet? Hmm... :roll:
"Reikonkaji" CBR292RR -00
"Sunk" 307 XS 2.0 -03
Apollo

Post by Apollo »

På min 306 fick jag koppla om lite här och där. Verkar som det är annorlunda koppling utomlands. Mät upp och koppla rätt :D
Peugeot 308
mackan9-5

Re: FK lampor spökar till 307an

Post by mackan9-5 »

ZuljiN wrote:Köpte ett par FK baklyktor från en svensk firma som har vart jättebra att ha o göra med. Fick dom i veckan och nu i kväll var det dags att gå ut i garaget o plugga in dom.
Så här ser dom ut.
Image

Ja, sagt o gjort, f*n va lätt det gick tänkte jag. Vred om nyckeln och till min stora besvikelse så lös dom helt olika. På vänster sida lyser bakljuset som det ska (tror jag) men på höger så lyser bromsljuset istället. Höger blinker fungerar däremot men på vänster sida fuckar det ur fullständigt och istället så blinkar bromsljuset och blinkersen i skift. Bromsljuset fungerar inte som det ska på någon sida.

Kopplingarna är ju gjorda för att bara kunna kopplas in på ett sätt men jag har ändå mixtrat lite för att försöka avhjälpa det här men jag lyckas inte... Jag fattar helt enkelt inte... nån här som erfarenhet av FKs lampor eller e bra på bil-el kanske? Tacksam för hjälp...

Har inte fått tag på säljaren eftersom det är helg men löser det sig inte så ringer jag så klart på måndag.

jag tror att din bil har ett system som heter typ multiplex eller något sånt vilket sänder flera signaler i samma kabel, då fuckar sig det med diod-lampor men men jag e inte säker ! ( jag har diod-lampor men en mycket äldre modell 307 -01a då funkar det ?!?!?
SAAB 9-5 2,3T- ny !
andrabil saab99GL - 77
307 XT- SÅLD
206- SÅLD
Saab 900 T16- SÅLD
Fotograf
Post Reply