Fick ett fel på besiktning på min andra 205 gti lemans!
HC halt förhög (tomgång) stod det på pappret!
Hur får jag ner HC halten? Hur ändrar man tomgång?
HC halten för hög
- Jonas Tygesen
HC halten för hög
Namn: Jonas Tygesén Bil: Xsara VTS Rally Medlems nr: 1421
drar bilen olja? dåliga ventiltätningar drar upp hc-halten rätt mycket. Kan vara det.
Sen kan det hjälpa att byta olja, stift och filter eftersom gammal olja som förbränns drar upp hc-halten ännu mer
Sen kan det hjälpa att byta olja, stift och filter eftersom gammal olja som förbränns drar upp hc-halten ännu mer
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
- Stefan Eriksson
När jag va inne på besiktningen själv nu förra veckan för återbesök på lambda värdet (som förövrigt var bra) så hade mitt hc-värde också stigit....förra besiktningen hade jag typ 87 eller nåt...
Och till det viktiga...inne i halle så gasade han inget när han kollade (som jag reagerade på för det brukar de göra) så det var typ på 200 eller nåt...sen ville han ut o köra den för att kolla igen sen och då sa jag det till han lite försiktigt att förra gången så gasade han typ i bott på tomgången...han gjorde då detta och vad händer...jo det sjunker till 70..och den är godkänd så kolla detta så kan det gå..
Lite lång redogörelse kanske
Och till det viktiga...inne i halle så gasade han inget när han kollade (som jag reagerade på för det brukar de göra) så det var typ på 200 eller nåt...sen ville han ut o köra den för att kolla igen sen och då sa jag det till han lite försiktigt att förra gången så gasade han typ i bott på tomgången...han gjorde då detta och vad händer...jo det sjunker till 70..och den är godkänd så kolla detta så kan det gå..
Lite lång redogörelse kanske
Röda faran..205 GTI -89----Snart till salu
Väntar på...Nissan 200sx s13..3 dagar kvar nu!
Väntar på...Nissan 200sx s13..3 dagar kvar nu!