Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Intresseanmälan av "COLD AIR INTAKE PEUGEOT 106 INDUCTION KIT NEW"
Kommer hamna runt 1000:- inkl frakt (ca 800:- exkl frakt) .vet att många är intresserade.. har du pengar och vill ha så är det ett bra tillfälle. Om vi är fler så får vi det kanske billigare eller fraktfritt.
Just nu väntar jag bara på svar från dom som ska leverera.
This is the newly redesigned cold air intake system upgrade kit from RACELAND.
The air intake kit can help your engine to suck in more air resulting in better throttle response and higher explosive horsepower output
It can increase +12 HP and 5-8 ft/lb of Torque
Easy to install, easy to fit with simple tools.
High Quality Washable and Re-Usable Air Filter as shown in the picture.
100% Brand New in box and ready to be shipped on stock
Retail price over Pounds 150 + tax.
Also suitable for 1.4 16v, only small changes
Super Sound
fits perfectly for 1.6 16v
Tor det blev skillnad på ljud, insuget ska vara det bästa till 106.an. Blev inte värre iaf. Att sätta dit ett Green Cotton filter eller motsvarande rekommenderas. Så köp!!
hade sånt på min gamla 106a.
funkade bara fint, får moddas som sagt för att passa 8v, men det var inga svåra moddar direkt.
störst skillnad kändes när man körde i stan o hade stått vid nåt rödlyse.. med det jamex-filter jag hade innan så kändes bilen lite seg i början, antagligen pga massa varmluft runtomkring. men med filtret inkapslad så försvann de symptomen.
ljudet blev mer av flåsande slaget, eller hur man ska beskriva det, mer sugande ljud än vrålande. kan höras tydligt på nåt klip från lunda när jag kör.
efter ett halvt års användande så var det dammigt i själva tratten, men inte dammigt i själva insugsrören efter filtret, så jag antar att filtret gör sitt jobb.
helt klart värt pengarna. även fast det går att hitta billigare på ebay tex.
Dom säljer också just den där modellen (finns inte med i shopen nu dock) samt extraktorgrenrör vilket jag är lite sugen på.
Kanske ett alternativ?
jag tycker inte det ser ut som samma insug. om du tittar på den nedre delen och jämför.
dessutom var det dyrare.
Samma tillverkare (Raceland), Tuningleader har ju som sagt extraktorgrenrör till 106an också (även 8v fast den inte är med i shopen just nu) samt fjäderbensstag...
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas. Subaru Impreza -09