Jag har inte fått igång min Gr än. Jag misstänker att det kan vara styrboxen. För det klickar inte i bränslepumpreläet och det luktar lite bränd elektronik i styrboxen.
Jag bara tänkte kolla statistiken, om det är många som haft fel på styrboxen. Det är en Bosch med nummer : 280000745.
Brukar styrboxarna gå sönder? Ev. fixat!
Jag gjorde en närstudie i Haynes boken och började mäta. När jag mätte på stift 17 från styrboxen så gick motorn igång.
Kan någon förklara!? Ska skruva ihop imorgon (för nu är det fredag=en go öl i soffan) och prova med en sladd direkt dit. Eller är det något annat som är fel och ska mätas????
/Stefan
Kan någon förklara!? Ska skruva ihop imorgon (för nu är det fredag=en go öl i soffan) och prova med en sladd direkt dit. Eller är det något annat som är fel och ska mätas????
/Stefan
Jag läste någonstans här på forumet om att det kunde vara dålig jord till styrboxen på någon modell, men jag kan inte hitta det igen.
Det känns som det är det som är fel på min bil, men jag är inte säker på att det är bra att jorda direkt till pin 17 på styrboxen.
Någon som har tips på länken till det inlägg jag pratade om eller på var jag ska jorda säkrast?
/Stefan
Det känns som det är det som är fel på min bil, men jag är inte säker på att det är bra att jorda direkt till pin 17 på styrboxen.
Någon som har tips på länken till det inlägg jag pratade om eller på var jag ska jorda säkrast?
/Stefan
Nu har jag kört några mil med en jordsladd på pin 17 som går till bränslepumpreläet (och den går fint!). Jag provade först att jorda reläet utan resultat. Därefter provade jag att dra jord till de pinnummer på styrenheten som går till jord, men även där blev det inget resultatlöst.
Nu får jag se om batteriet drar ut sig eller om den börjar brinna inatt eller nått.
/Stefan
Nu får jag se om batteriet drar ut sig eller om den börjar brinna inatt eller nått.
/Stefan