Hej!
Bilen är en 2001 3.0 V6 Sport.
Men vad borde jag betala för en A-service (inkl. bränslefilter enligt boken?)?
mvh
Jakob
A-service prisfråga
Ring peugeot dom kan svara på det direkt!
Kan säga att min ska in på 2000 milaren nu och då ska dom byta olja, oljefilter samt packning och de går på drygt 2600 spänn för mig...... äckligt är vad det är... bara för att få en stämpel....
Kan säga att min ska in på 2000 milaren nu och då ska dom byta olja, oljefilter samt packning och de går på drygt 2600 spänn för mig...... äckligt är vad det är... bara för att få en stämpel....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
- Fredrik Pettersson
Fredrik Pettersson wrote:Tror du att det är bara det vi gör eller? Byter olja och stämplar i din bok?
Ta reda på vad du betalar för och vad som görs på service! Vad materialet kostar samt timpris. Då förstår du nog varför det kostar pengar.
Du jobbade på en verkstad va?
Så du är en av få som tycker att verkstäder tar orimligt betalat med 800kr/h som minst?
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Rash wrote:Fredrik Pettersson wrote:Tror du att det är bara det vi gör eller? Byter olja och stämplar i din bok?
Ta reda på vad du betalar för och vad som görs på service! Vad materialet kostar samt timpris. Då förstår du nog varför det kostar pengar.
Du jobbade på en verkstad va?![]()
Så du är en av få som tycker att verkstäder tar orimligt betalat med 800kr/h som minst?
Min verkstad tar 1.000 kr/timme
I Tyskland tar en pugverkstad 64 €/timme - ca 600 kr vilket är vad hantverkare i allmänhet tar i Sverige.
Någon som kan förklara varför pugverkstad i Sverige kan ta så mycket betalt? Är vi kunder blåsta som betalar så mycket i överpris?
Nik??? Sumo???
Vive la république!