Ljud system till min kära 206a
- wallis_1234
Ljud system till min kära 206a
Det börjar ju dra sig mot jul och jag tänkte önska mig lite uppgradering av mitt original ljud som inte är något vidare.
Jag kan önska mig prylar för 2500. Vad kan jag få för dessa pengar? eller behöver jag lägg lite egna pengar? Jag är inte ute efter något moster ljud, utan endast något som duger.
Jag kan önska mig prylar för 2500. Vad kan jag få för dessa pengar? eller behöver jag lägg lite egna pengar? Jag är inte ute efter något moster ljud, utan endast något som duger.
Nytt framsystem + bas?
Ett bra grundsystem i en 206:a:
CD-spelare
6.5-tummare (i dörrarna)
Diskant (i A-stolpen)
Aktiv sub
Ett bra grundsystem i en 206:a:
CD-spelare
6.5-tummare (i dörrarna)
Diskant (i A-stolpen)
Aktiv sub
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Skaffade precis också nytt ljud i min 206a. Allt mitt gick på ca 2800-3000kr. Då köpte jag en bas(450 w rms) +låda och ett slutsteg (2 ch, 1000w)
Du ska absolut inte räkna bort kablarna till sakerna. Gick på 650 spänn på biltema för mig har jag för mig
Du ska absolut inte räkna bort kablarna till sakerna. Gick på 650 spänn på biltema för mig har jag för mig
Kör: Golf V6 4-Motion -02
Körde: 206 GTi -00
Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
- wallis_1234
Visst funkar det att ha kvar orginalstereon. Självklart så blir det inte lika bra ljud som när man byter He helt, men det duger. Själv kör jag också med orginalet, ska köpa ny efter jul.
Det enda du behöver är en hög-låg nivå adapter som går att köpa på brl för 69kr tror jag. Den skarvar du in i högtalarkablarna bak på stereon.
Den enda nackdelen med att byta stereo är nog att displayen i bilen och rattkontrollen.
Det enda du behöver är en hög-låg nivå adapter som går att köpa på brl för 69kr tror jag. Den skarvar du in i högtalarkablarna bak på stereon.
Den enda nackdelen med att byta stereo är nog att displayen i bilen och rattkontrollen.
Dante wrote:Micke_GTi wrote:Den enda nackdelen med att byta stereo är nog att displayen i bilen och rattkontrollen.
Det finns adaptrar att köpa för att rattkontrollen ska funka. Sedan så får du ju en ny display på din nya stereo.
adaptern har jag hört e svindyr oandra sidan..
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
- eriksson_6
gargamel wrote:Dante wrote:Micke_GTi wrote:Den enda nackdelen med att byta stereo är nog att displayen i bilen och rattkontrollen.
Det finns adaptrar att köpa för att rattkontrollen ska funka. Sedan så får du ju en ny display på din nya stereo.
Kostar 1000:- på brl
Äger ingen Pugg längre...
eriksson_6 wrote:gargamel wrote:Dante wrote:Micke_GTi wrote:Den enda nackdelen med att byta stereo är nog att displayen i bilen och rattkontrollen.
Kostar 1000:- på brl
206 GTi -01 - Såld
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
adaptern är inte billig. Var inne på brl och frågade lite om stereo o frågade om de hade en sådan adapter. Ja sa han, men jag är inte säker på att den funkar
Om inte den funkar så får du köpa en annan. Man ska tydligen köpa flera stycken o testa sig fram. Det är inte alla som är miljonärer och kan lägga ut dem pengarna.