Färg på kablar

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Jdk

Färg på kablar

Post by Jdk »

Undrar vilken färg kablarna har till startmotor, generator, oljetrycksgivaren och oljetempgivaren(de som sitter bakom insuget). Köpte mig en motor som elsystemet satt kvar på och därför brydde mig inte om att märka upp de gamla. Men upptäckte att motorerna inte hade riktigt samma kabelhärva :cry: Är det någon som har ett el-schema till XU9J1? Har haynes men där står det inte vilken färg kablarna har, i min haynes till Scorpio så står färgerna :(
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Var glad att du inte har en Cittra för då är alla dom kablarna svarta!
Man kan faktiskt mäta sig fram. I elschemat brukar det stå vilka stift i kontaktdonet som är till vad.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jdk

Post by Jdk »

Har kommit fram till var de flesta ska sitta nu :lol: Men bland kablarna som går ner vid generatorn, startmotorn givarna osv. finns det 2st röda sladdar som sitter ihop. Någon som har nån aning var de ska sitta? Hittar inget ställe de ska sitta... En sak till, hur många sladdar ska det vara till tändspolen? Jag har 3st men på härvan jag fick till den nya motor var det 4st :S
Jdk

Post by Jdk »

Jdk wrote:Har kommit fram till var de flesta ska sitta nu :lol: Men bland kablarna som går ner vid generatorn, startmotorn givarna osv. finns det 2st röda sladdar som sitter ihop. Någon som har nån aning var de ska sitta? Hittar inget ställe de ska sitta... En sak till, hur många sladdar ska det vara till tändspolen? Jag har 3st men på härvan jag fick till den nya motor var det 4st :S

Ingen som har nån kvalificerad ens på var de 2st röda kablarna ska? :cry:
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Re: Färg på kablar

Post by Peugeot_605 »

Jdk wrote:Undrar vilken färg kablarna har till startmotor, generator, oljetrycksgivaren och oljetempgivaren(de som sitter bakom insuget). Köpte mig en motor som elsystemet satt kvar på och därför brydde mig inte om att märka upp de gamla. Men upptäckte att motorerna inte hade riktigt samma kabelhärva :cry: Är det någon som har ett el-schema till XU9J1? Har haynes men där står det inte vilken färg kablarna har, i min haynes till Scorpio så står färgerna :(

Den motorn sitter väl i 309:orna med???

Kolla in den här torrenten på:

http://thepiratebay.org/tor/3396030/Peu ... hodowy.pdf

Står på pållska
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

TheDagger wrote:Var glad att du inte har en Cittra för då är alla dom kablarna svarta!
Man kan faktiskt mäta sig fram. I elschemat brukar det stå vilka stift i kontaktdonet som är till vad.

God Jul....
:lol: :lol:

http://www.bonton.se/arkivbilder/15.gif
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Post Reply