Torkarblad från Biltema
-
Per Larsson
Om man vill ha det optimalt så är det orginalstorlek på bladen som gäller. Är väl inte hela världen om det blir något kortare, men det blir ju mindre siktfält. Fast det går ju alltid att köpa för stora och kapa dom, även om det inte är så snyggt. Jag har biltemas flata blad och är mycket nöjd med dom.
mera grus
307 sport -05
307 sport -05
- Eric Josefsson
Bah, fick inte dit mina platta biltema-blad.
Hur är det, ska det inte vara ett litet utstansat fyrkantigt hål i armarna? För det var det inget på min.
Hur är det, ska det inte vara ett litet utstansat fyrkantigt hål i armarna? För det var det inget på min.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Eric Josefsson wrote:Bah, fick inte dit mina platta biltema-blad.![]()
Jag återanvänder själva plast "hållaren" som sitter på armen i möjligaste mån om jag fått tag i en som sitter bra på armen....., ibland (som med de platta biltemabladen) får man med en hållare som inte e riktigt 100%.
Går oftast finfint å använda den gamla hållaren, diametern på pinnen på bladet verkar vara någon sorts standardiserad storlek
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-
Per Larsson
Eric Josefsson wrote:Bah, fick inte dit mina platta biltema-blad.![]()
Det var lite bökigt på min med.
Man fick vinkla upp bladet 45grader och trycka in plastpluttarna som knäpper fast runt armen, sen var det bara att trycka utav h-e. klick - klart!
mera grus
307 sport -05
307 sport -05
-
Per Larsson
Sökte lite på torkarblad och hittade en site som säljer just Tricos Innovision-blad. www.nyatorkarblad.se
Det kanske kan vara användbart. Tänkte själv prova att beställa blad till min 307:a från dom.
/lasse
Det kanske kan vara användbart. Tänkte själv prova att beställa blad till min 307:a från dom.
/lasse
Kratzer wrote:jag har testat dom torkarbladen på min 106.. upplever det som att det ena inte torkar i mitten av bladet.. ska kolla upp det... går liksom inte att montera fel.
dock om man kör på högsta så funkar dom prima.. känns som att dom är lite för lätta på något sätt
Därför ska du köpa Trico Innovision nästa gång, så slipper du sånna problem.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
TheDagger wrote:Micke_GTi wrote:Kollade på biltemas hemsida och där finns det bara storlek 18" - 24". Tror jag behöver 17" och 25" på min 206a..? Eller har jag helt fel?
Det låter inte rimligt.
Rimligt hur?
Mätte på min 206a och de var ca 16 resp. 26 tum, vilket biltema inte säljer
(Konstigt nog så är dessa måtten för modeller -00 och framåt, måste vara sent tillverkad -99a då.)
Dessa storlekar säljs dock på andra ställen, men betydligt dyrare
Krille84 wrote:TheDagger wrote:Micke_GTi wrote:Kollade på biltemas hemsida och där finns det bara storlek 18" - 24". Tror jag behöver 17" och 25" på min 206a..? Eller har jag helt fel?
Det låter inte rimligt.
Rimligt hur?
(Konstigt nog så är dessa måtten för modeller -00 och framåt, måste vara sent tillverkad -99a då.)
26" låter ju bautastort, jag har 20" på min BX med singeltorkare och 22" på min XM som är en mycket större bil än en 206. Det bara låter stort i mina öron, men har du mätt så stämmer det säkert
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
TheDagger wrote:Krille84 wrote:TheDagger wrote:Micke_GTi wrote:Kollade på biltemas hemsida och där finns det bara storlek 18" - 24". Tror jag behöver 17" och 25" på min 206a..? Eller har jag helt fel?
Det låter inte rimligt.
Rimligt hur?
26" låter ju bautastort, jag har 20" på min BX med singeltorkare och 22" på min XM som är en mycket större bil än en 206. Det bara låter stort i mina öron, men har du mätt så stämmer det säkert
Bara för att bilen är större så behöver inte framrutan vara det
306 gti 99 Såld
Nu Mustang Gt
Nu Mustang Gt
hur har ni som kört dessa på tex 405 med torkarsprutet på torkarbladen löst det med fästena för sprutskenan?
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;