Har köpt ett solskydd , eller inte jag en kompis. Och jag har ingen aning om hur man kopplar in den så frågar här.
Det är ju inbyggd dvd med skärm, så varför är det en bildkabel/gul med? Det är ju inbyggd skärm? Och RCA kablarna från dvd+skärmen skulle väl gått in i huvudenheten , men det går ju rca kablar in från slutsteget så hur löser man detta, någon slags förgrenare ?
Jag fattar inte riktigt heller frågan men är det inte så att han bara har en skärm i solkskyddet? O måste ha en dvd spelare till den sen? Såfall måste du ju få en sladd från solskyddet ner till dvdspelaren.
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
Vet inte hur det ser ut, men vanligen e röd och vit ljud vänster höger och gul bild in. Samma ut på en dvd o om man tänker efter, på framsidan på de flesta tvapparater.
Inga problem att förstå frågan. Han vill koppla in ljudet från dvd´n i huvudenheten.
Slutsteget är inte koppllat IN i stereon, det går UT till steget där, alltså är det en utgång och ingen ingång. För att koppla in dvd´n måste du ha en ingång på stereon.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Nej, i solskyddet är det inbyggt med en skärm och en dvd. så jag undrade vart gula kabeln skulle, den som ger bild. Eftersom det sitter ihop, antog att det var som med tv, gula kabeln går ju från TV-scart till dvd'n. Men nu var det ihop..
Ja fick en FM sändare i julklapp De är som en mp3 spelare i storlek kan man säga. Du kopplar bara in den där du i vanliga fall skulle ha kopplat in dina hörlurar, sen ställer du in vilken frekvens du vill spela på (inte någon frekvens där det finns någon radiokanal redan) och sen ställer du in den frekvensen på radion du vill lyssna på så kommer ljudet från din andra spelare upp i radion
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
b3m wrote:Nej, i solskyddet är det inbyggt med en skärm och en dvd. så jag undrade vart gula kabeln skulle, den som ger bild. Eftersom det sitter ihop, antog att det var som med tv, gula kabeln går ju från TV-scart till dvd'n. Men nu var det ihop..
Hmm, verkar konstigt om det är inbyggd dvd.spelare. Kanske om man vill koppla in fler skärmar . Funkar bilden som den ska eller?
Last edited by HellGhost on Wed Dec 27, 2006 13:15, edited 1 time in total.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074
Joi wrote:Ja fick en FM sändare i julklapp De är som en mp3 spelare i storlek kan man säga. Du kopplar bara in den där du i vanliga fall skulle ha kopplat in dina hörlurar, sen ställer du in vilken frekvens du vill spela på (inte någon frekvens där det finns någon radiokanal redan) och sen ställer du in den frekvensen på radion du vill lyssna på så kommer ljudet från din andra spelare upp i radion
jo, haft sådan några veckor och kör med den på gymmet, otroligt bra istället för alla sönderrepade skivor....
jag vet att det inte riktikt är i stil med hur en ricktig man sköter sådanahär saker men har du funderat på att kolla i instruktionsboken som följer med? för jag antar att det måsste finnas något som indikerar på om sladdarna är för UT eller IN