Bredd på däck till 206:a ?????
Bredd på däck till 206:a ?????
tjabba,
någon som vet om man kan ha 215/40 R 17 på 17x7 tums fälgar för att spara fälgkanten som exempel vis på RC fälgar eller liknanden utan att d tar i någonstans?.
MVH fredde
någon som vet om man kan ha 215/40 R 17 på 17x7 tums fälgar för att spara fälgkanten som exempel vis på RC fälgar eller liknanden utan att d tar i någonstans?.
MVH fredde
Det borde fungera. Höjdskillnaden är inga problem i alla fall. Vet ej om det kan ta i på insidan bak men jag tror inte det.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Vore bra att få svar på denna frågan, jag är också inne på 215..
Så om någon har provat så plita ner en rad!
Skulle tro precis som du Pelle att insidan bak är det mest kritiska!
I värsta fall kanske man kan komma undan med små spacers bak bara..
Michelin Pilot Exalto2 215/40 x 17 mmmmm
Så om någon har provat så plita ner en rad!
Skulle tro precis som du Pelle att insidan bak är det mest kritiska!
I värsta fall kanske man kan komma undan med små spacers bak bara..
Michelin Pilot Exalto2 215/40 x 17 mmmmm
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Kolla själva. Ni har RC båda två. Däcket kommer att hamna 5 mm närmare än vad det är nu.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Har 215-45-17 vinterdäck på orginal RC-fälgen och det tar i lite bak om man lastarmycket eller har många personer i, men bara vid gupp mm.
Kör med 215-35-18 på sommaren och det funkar bra. Så tror nog att det ska funka med 215-40-17.
Kör med 215-35-18 på sommaren och det funkar bra. Så tror nog att det ska funka med 215-40-17.
207CC 1.6T 2007
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
Saab 900 NG 2.0T "Viggen" Skrotad av lastbil
Ford Fiesta 1.1l ok, 1:a bil... Såld
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
Saab 900 NG 2.0T "Viggen" Skrotad av lastbil
Ford Fiesta 1.1l ok, 1:a bil... Såld
JN wrote:Har 215-45-17 vinterdäck på orginal RC-fälgen och det tar i lite bak om man lastarmycket eller har många personer i, men bara vid gupp mm.
Det kan jag tänka mig. 215/45 är högt.
JN wrote:Har 215-45-17 vinterdäck på orginal RC-fälgen och det tar i lite bak om man lastarmycket eller har många personer i, men bara vid gupp mm.
tackar, nu vet man det... hehe..
blir där en mer kant som skyddar fälgen? än mot 205/40 -17??
- Jonas Tygesen
Jonas Tygesen wrote:kommer se muppit ut tror jag. Väl hellre ett 205/40 17 däck som har fälgkantskydd.
Man vill ju inte ha tyst stuk på en peugeot!
Smalare däck hade gett tyskstuk.
- Jonas Tygesen
PelleW wrote:Jonas Tygesen wrote:kommer se muppit ut tror jag. Väl hellre ett 205/40 17 däck som har fälgkantskydd.
Smalare däck hade väl blitt mer drifting stuk enligt mig iaf!
Namn: Jonas Tygesén Bil: Xsara VTS Rally Medlems nr: 1421
Jonas Tygesen wrote:PelleW wrote:Jonas Tygesen wrote:kommer se muppit ut tror jag. Väl hellre ett 205/40 17 däck som har fälgkantskydd.
Smalare däck hade väl blitt mer drifting stuk enligt mig iaf!
delvis kan jag hålla med. men sen får man tänka på att spara några detaljer av bilen. fälg kanter + att däcken är bättre när dom inte är så slimmade på fälgen.... skålformade..