Är nybliven ägare till en tjusigt blå 307 XT kombi HDI -03. Allt är frid och fröjd utom några små små detaljer.
1. Vindrutetorksreglaget har ju normalt (enligt instruktionsboken) en knapp i änden som gör att man kan stega igenom olika färddata på skärmen. Medelförbrukning, km kvar till soppatorsk osv. Knappen sitter där men den går inte att trycka in (i intruktionsboken är det bild på reglaget och det är två små pilar som symbol, har symbolen i min bil). Vad jag kan förstå är det standard på 307:or, någon som vet hur det ligger till? Tillverkningsmiss? Kan man på något vis koppla på den funktionen? Lyxproblem, jag vet...
2. Ett mystiskt rasslande ljud dyker upp då och då ifrån antingen CDn eller luftutsläppen precis ovanför CDn. Låter lite som om CDn varvar upp en skiva fort som f*n, som "vobblar". Bara det att ljudet uppstår även när det inte finns någon skiva i. Har ertappat ljudet även när bilen inte är igång, varken motor eller tändning. Tror faktiskt inte att ljudet uppkommit under körning, bara stillastående. Och det är inga löv som sitter i lufturblåset, ingen luft kommer när jag hör ljudet.
Tack på förhand!