Extraktorgrenrör , Stabiliseringsstag

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Xyxz

Extraktorgrenrör , Stabiliseringsstag

Post by Xyxz »

Någon som vet ungefär vad ett Extraktorgrenrör kostar + hur mkt hk ger de med sportsystem , kattlös , öppetfilter..
Sen är ett stabiliseringsstag värt o införskaffa sig??
Support Nightshift - www.nightshiftracing.com
Amar

Post by Amar »

på 8V motorn eller?
prata med enok eller absinthe, de borde veta...

på 16V med extraktor, tom katt o övrigt standard så gav det 160hk på min iaf.
Freddan

Re: Extraktorgrenrör , Stabiliseringsstag

Post by Freddan »

Xyxz wrote:Någon som vet ungefär vad ett Extraktorgrenrör kostar + hur mkt hk ger de med sportsystem , kattlös , öppetfilter..

Har för mig Supersprints extraktor skulle gå på 4000...
Själv skulle ja hellre lägga dom pengarna på ett komplett system (från grenrör å bakåt), typ Magnex... går väl lös på ca 5000 har ja för mig, då helt i rostfritt stål...
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
stellan

Post by stellan »

en kompis till mig köpte supersprints extractor och två ljudämpare, sammt tog bort katten och ett öppet k&n filter'min bil hade då enbart öppet filter.

Han var en sekund snabbare än mig på 0-100 mät med g-tech på samma raka.

extraktor ger gansak bra sjuts ändå faktikst. går att bygga själv ochså
Xyxz

Post by Xyxz »

japp 8v motorn
Xyxz

Post by Xyxz »

stabiliseringstag då? märkbar skillnad på vägen??
sen om nån vet var kan få tag på andra spridare har dom gula orginal spridarna...
stellan

Post by stellan »

dom spridarna räcker till 170hk så varför ska du ha andra?

bättre investera i en bränsletrycksregulatro, misab.se har billiga

finns endel begagnade ochså
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

för de 4k avgaspengar får du juh en mi16 motor nästan. köp hellre kammar att börja med, avgaset löser man sedan...
ta tjuren vid hornet!
Freddan

Re: Extraktorgrenrör , Stabiliseringsstag

Post by Freddan »

Freddan wrote:Själv skulle ja hellre lägga dom pengarna på ett komplett system (från grenrör å bakåt), typ Magnex... går väl lös på ca 5000 har ja för mig, då helt i rostfritt stål...

Kanske skulle klargöra att de alltså e från toppen å bakåt, alltså med grenrör... kommer dock inte ihåg om de va grenrör eller extraktorrör....
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Stefan_306S16

Post by Stefan_306S16 »

Xyxz wrote:stabiliseringstag då? märkbar skillnad på vägen??
sen om nån vet var kan få tag på andra spridare har dom gula orginal spridarna...

Om du menar vanligt fjäderbensstag så tycker jag absolut det gör skillnad! Jag har skrivit om det någon gång förut, liksom flera andra, i en gammal tråd. Så vill du ha mer info, så sök upp den.

Men som sagt - jag är väldigt nöjd!

Och enligt Max Power så är det den billigaste förändringen man kan göra för en märkbar förbättring av väghållningen.

Mvh Stefan
Absinthe

Post by Absinthe »

Det extraktorgrenrör jag har på min bil är av modell 4-1 rör och det köptes begagnat här på forumet för 1000 kr men ett nytt vanligen 4-2-1 rör ligger på mellan 3500-4000 kr tyvärr. Ger allt från 2-8 hk beroende på motorns övriga kondition och på extraktorrörets form. Ett sportavgassystem kan kosta lite hur som helst beroende på hur du bygger det, vilket märke du köper, hur många dämpare du ska ha på, om du köper allt via lösdelar vilket jag gjorde. Köpte allat från mekonomen, 2-tums satts via lösdelar och priset blev ca 1200 kr med byggkostnad. Hade en kille som hjälpte mig med det hela och han ville ju ha en liten slant för det.

Någon som vet ungefär vad ett Extraktorgrenrör kostar + hur mkt hk ger de med sportsystem , kattlös , öppetfilter..

Med dessa modifieringar så borde du ha från 122 hk till ca 130 hk. Alltså inga märkvärdiga förändringar men det krävs mer än så för att verkligen få upp effekt i motorn.

Angående stabiliseringsstag så hade jag ett sådant monterat på min gamla golf GTI och det ihop med en sänkningssatts ger verkligen en gokart väghållning på en golf men peugeoten har ju gokartväghållning standard så att det skulle bli någon större skillnad har jag svårt att tro men visst kommer det att bli lite stabilare. Allt som har med väghållning att göra är ett plus.
Post Reply