ryckig gång rc
ryckig gång rc
När bilen är kall så kan den rycka lite när man accelerar moderat. Är det nåt klassiskt fel tro??
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Re: ryckig gång rc
Nik wrote:När bilen är kall så kan den rycka lite när man accelerar moderat. Är det nåt klassiskt fel tro??
Moderater accelerar dåligt.
Nik wrote:När bilen är kall så kan den rycka lite när man accelerar moderat. Är det nåt klassiskt fel tro??
Vet inte riktigt hur boxen styr men det skulle ev kunna vara en tempgivare?
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Det verkar ju bisarrt att det skulle vara ok, jag menar emellanåt (särskilt kallt ute eller bara allmännt dåligt humör?) så hackar den ganska rejält.
Men efter bara nån minut så har det försvunnit!
Kan det vara nån förvärmning av spjällhus eller dylikt som konstrar?
Tempsensorn genererar väl en felkod om den är sjuk, eller? (med tillhörande Stop)
Men efter bara nån minut så har det försvunnit!
Kan det vara nån förvärmning av spjällhus eller dylikt som konstrar?
Tempsensorn genererar väl en felkod om den är sjuk, eller? (med tillhörande Stop)
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
min rycker inte så jäkla extremt på nåt sätt.. känns mer som att den typ stannar upp för en bråkdelssekund underacc för att sedan bara fortsätta varva, men utan något ryck eller så.. o det gör den bara typ första gången man varvar den varm.
fick det förklarat att det kan hända så när den skiftar program mitt i, från kallstartsprogrammet. men det låter skumt att din håller på under nån minut.
fick det förklarat att det kan hända så när den skiftar program mitt i, från kallstartsprogrammet. men det låter skumt att din håller på under nån minut.
Ryckig ?
Min RC har gått lite ryckigt till å från även under körning å inte bara vid start , fick rådet att minst köra 98 oktan under den kallare årstiden , har testat detta å känner inte av detta längre , men funderar även på att uppgradera styrboxen på peugeot . På frågan om varför jag skulle tanka minst 98 oktan var att det blir för lite smörjning för spolarna så det kan kärva å gå trögt . Hoppas detta kan hjälpa någon iallafall .
Kanske få den ipluggad i en dator och få diagnos?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Min gör likadant... Och har gjort ända sen ny. Är lite ojämn i varven på tomgång, och går lite ryckigt första minuten vid kallkörning. Spelar ingen roll vad man kör på för bensin...
Nik wrote:Verkar som det delvis kan vara normalt. Bara att acceptera..
Är väl alltid svårt att få en motor att gå 100% perfekt när den är kall. Sålänge det inte är startproblem kan man väl leva med det
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
matte1082 wrote:Nik wrote:När bilen är kall så kan den rycka lite när man accelerar moderat. Är det nåt klassiskt fel tro??
Min gör likadant... Och har gjort ända sen ny. Är lite ojämn i varven på tomgång, och går lite ryckigt första minuten vid kallkörning. Spelar ingen roll vad man kör på för bensin...
Samma med min
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Tjena, jo samma "fel" här med.
Min orginal verkstad sa samma sak, att de var normalt.
Märks både vid 95,98 o nu 99 V-power. Funnits sen ny och även nu efter Stjernqvistracing chip. Men försvinner ganska snart, märks bara när man precis kört iväg och vill gasa på. Kan kanske bero på att den är optimerad för höga varvtal när den är varm, kanske får för mycket bensin eller nåt när den är kall? Har ingen aning, orkar inte bry mig, det försvinner så fort. Men bra att veta att man inte är ensam.
Min orginal verkstad sa samma sak, att de var normalt.
Märks både vid 95,98 o nu 99 V-power. Funnits sen ny och även nu efter Stjernqvistracing chip. Men försvinner ganska snart, märks bara när man precis kört iväg och vill gasa på. Kan kanske bero på att den är optimerad för höga varvtal när den är varm, kanske får för mycket bensin eller nåt när den är kall? Har ingen aning, orkar inte bry mig, det försvinner så fort. Men bra att veta att man inte är ensam.
207CC 1.6T 2007
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
Saab 900 NG 2.0T "Viggen" Skrotad av lastbil
Ford Fiesta 1.1l ok, 1:a bil... Såld
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
Saab 900 NG 2.0T "Viggen" Skrotad av lastbil
Ford Fiesta 1.1l ok, 1:a bil... Såld
RC:n ja hade ryckte rätt mycke på tomgång när den var kall..
Hela bilen skakade.. Bytte motorfästen, sen skakade inte bilen iaf..
Men som sagt.. Den går lite ryckigt på tomgång när den är kall.
Hela bilen skakade.. Bytte motorfästen, sen skakade inte bilen iaf..
Men som sagt.. Den går lite ryckigt på tomgång när den är kall.
Medlem 894 - Mattias Sjöö
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
Peugeoter jag tidigare ägt:
Ljusblå 2003 Peugeot 206 S16 (XSi)
Silver 2004 Peugeot 206 RC
Grön 1990 Peugeot 205 R. Garros (Skrotad)
Röd 1991 Peugeot 405 GLX (Skrotad)
Vit 1989 Peugeot 205 XR (Reservdelsbil) (skrotad)
Grön 1997 Peugeot 406 SV 2.0T
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
Peugeoter jag tidigare ägt:
Ljusblå 2003 Peugeot 206 S16 (XSi)
Silver 2004 Peugeot 206 RC
Grön 1990 Peugeot 205 R. Garros (Skrotad)
Röd 1991 Peugeot 405 GLX (Skrotad)
Vit 1989 Peugeot 205 XR (Reservdelsbil) (skrotad)
Grön 1997 Peugeot 406 SV 2.0T
-
Zoomdriver