Hej!
Jag har en peugeot 605 sri från 93 som jag har ett mystiskt problem med.
Det hela började med att bilen en gång då jag körde så började den rycka konstigt. Sen nu så om man startar den så går den på alla cylindrar men då den fått upp temperaturen så vill den inte dra på alla utan går på 3 el 2 stycken bara. Har bytt tändstift på den, kört i injector cleaner i tanken osv men utan resultat.
Om det är någon som vet eller varit med om liknande så skulle jag vara glad om ni svarade eller lägger till mig på msn!
//Mvh Per
Problem med Peutgeot 605 sri
Problem med Peutgeot 605 sri
Peace! 
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Re: Problem med Peutgeot 605 sri
_per_ wrote:Hej!
Jag har en peugeot 605 sri från 93 som jag har ett mystiskt problem med.
Det hela började med att bilen en gång då jag körde så började den rycka konstigt. Sen nu så om man startar den så går den på alla cylindrar men då den fått upp temperaturen så vill den inte dra på alla utan går på 3 el 2 stycken bara. Har bytt tändstift på den, kört i injector cleaner i tanken osv men utan resultat.
Om det är någon som vet eller varit med om liknande så skulle jag vara glad om ni svarade eller lägger till mig på msn!
//Mvh Per
En tempgivare som ger data till ECU ( datorn ) har ballat ur. Tror det sitter två stycken givare på kylaren nedtill nånstans. En givare till tempmätaren och en till ECU:n eller var det termokontakt som går t ECU?? Kolla vart sladden går. Kan sitta på blocket nånstans åxå.
Gå in här: http://www.bildelar.nu/
Ange ditt regnummer. Sök på Kontakter/givare. Ska finnas där.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
- Richard Gustavsson
Kolla om det e gnistan som försvinner när den är varm. Var ganska vanligt att tändplattorna gick på domdär, sitter ju dubbelspole på dom och ena halvan av plattan styr cyl 1 o 4 och andra 2 o 3, det som hände var att halva plattan stack och oftast när den vart varm = bilen blir 2 cylindrig.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Richard Gustavsson wrote:Kolla om det e gnistan som försvinner när den är varm. Var ganska vanligt att tändplattorna gick på domdär, sitter ju dubbelspole på dom och ena halvan av plattan styr cyl 1 o 4 och andra 2 o 3, det som hände var att halva plattan stack och oftast när den vart varm = bilen blir 2 cylindrig.
Det var som f-n, tänk vad man kan lära sig här...
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
- Peugeot_605
- Guldmedlem