Har funderat ett tag p att köpa en ny bilstereo. Har precis också införskaffat baslåda och då låter det ju bättre med en stereo utöver orginal. Har kollat på Alpine och Sony. Har en budget på ca 2.500. Hittade en sida http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/index.asp
Tycker det ser lite väl billigt ut på den. Speciellt Alpine CDE-9850RI, 1995:- Är det en bra stereo?
Kan man lita på butiken?
Vill ha en stereo med ganska stor display, gärna lite snygga effekter och sånt också
Nya förslag välkommnas också
Kör: Golf V6 4-Motion -02
Körde: 206 GTi -00
Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
okej. Har en kompis som säger samma sak, men jag förstår inte jättemkt av de beteckningarna som står i beskrivningarna. Hur många watt ska man tex ha? m.fl? Vill helst ha en Alpine med hyfsat stor display. Vad tycker du om stereon jag länkade till? eller kanske denna http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/product.asp?productid=1241
Det som skilljer på de 2 spelarna är att den dyrar har 2st lågnivåutgångar. Det är bra när man kopplar slutsteg!
Affären är bland de billigaste i sverige på Alpine och har mycke bra service. Också trevliga killar som jobbar där
KÖP!!!
Med tidskompensering kan du fördröja signalen från vänster högtalare så att ljudet från vänster o höger kanal når dina öron samtidigt. Som att sitta mitt emellan högtalarna istället för att sitta o lyssna på endast vänster kanal. Man får en centrerad ljudbild.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Har blivit lite fundersam på om det är värt att lägga till nästan 1000 kr för att få 9853an. Vad är det för skillnad på den och 9854an? Brukar det inte vara så att ju högre nummer spelaren har destå bättre är den?
9853:an har betydlig fler funktioner och inställningsmöjligheter än 9854:an och sen är det en del som skiljer på själva navigeringssättet i dem. I 9853:an har du en något som kallas GlideTouch och det är själva den raden under displayen som man "drar" fingret över för att komma åt vissa funtioner. Det finns inte på 9854:an utan där e vanliga knappar. Men det är ju en smaksak. Sen sakanar 9854:an tidskomp och har bara 2kanals eq medan 9853:a har 7 alt 5-kanals.
.
Du kan läsa om skillnaderna här
http://www.webshop.bertilssonautoelectr ... ductid=478
En kompis har en Alpine CDA-9847R, och han säger att den är den bästa man kan få tag på i den prisklassen. Men är ändå sugen på en 9853R. Den har både större display och fler inställningar.
Har dock aldrig sett den i verkligeheten.
Hittade lägsta pris fanns på Pixmania.com, är det en seriös butik man kan lita på? Någon som har handlat där innan?
Hur är det på 9853R när man ska lägga i en skiva? Ser bara en "eject" knapp. Lossnar hela fronten om man trycker på den eller vad händer?
En ganska meningslös fråga, undrar det bara för skojs skull
Micke_GTi wrote:Hur är det på 9853R när man ska lägga i en skiva? Ser bara en "eject" knapp. Lossnar hela fronten om man trycker på den eller vad händer? En ganska meningslös fråga, undrar det bara för skojs skull
Motorstyrd flippfront. Fronten glider ner när du trycker på eject och matar ut skivan och glider sedan tillbaka efter du stoppat in en.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Jag köpte min 9847r från Pixmania, och är skitnöjd. Men klart man skulle vilja lägga lite mer pengar på nåt ännu schystare Gick skitbra för mig att beställa från Pixmania, men efter att ha hört alla andra stackares problem skulle jag nog beställt från BAE som verkar ha schysta priser..
Har köpt min 9853R nu. Ska precis åka iväg och hämta den.
Det jag undrar är: Jag har en mobil (SE K800i) och den ska gå att koppla in till stereon och spela musik den vägen. Har en sladd som går mellan mobilen och ??, behövs det någon mer sladd eller kopplar jag denna rakt in i stereon?
Har kopplat samma sladd in i stereon i AUX ingången och det var inga problem.
Hur gör jag?
Tack på förhand!
Micke_GTi wrote:Har köpt min 9853R nu. Ska precis åka iväg och hämta den. Det jag undrar är: Jag har en mobil (SE K800i) och den ska gå att koppla in till stereon och spela musik den vägen. Har en sladd som går mellan mobilen och ??, behövs det någon mer sladd eller kopplar jag denna rakt in i stereon?
Har kopplat samma sladd in i stereon i AUX ingången och det var inga problem.
Ett tips är att tänka på vilket ljus displayen har.
Visst är det flashigt med blått, men det är förbannat irriterande att bli bländad av det när man är ute på vägarna på natten när det är mörkt ute. Speciellt där det inte finns gatubelysning.
Då är det skönt med rött eller kanske till och med orange.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka