Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Jag hittade en liten tysk sida som har riktigt coola avgassystem till min RC. Problemet är att jag inte fattar ett skit av vad där står
Behöver hjälp med översättning (har kollat på google utan resultat)
http://www.rueffer-performance.de/frame.html Kolla under Tuning/Sportauspuffanlagen/Sportauspuffanlagen Peugeot 206/Sportendtopf links/rechts für Peugeot 206 Limousine, SW und CC (RÜFFER STYLE)
Hoppas att det är ett helt system ifrån katten och bak annars är 749 euro lite dyrt
//Mattias
Last edited by MattiasP on Tue Mar 06, 2007 17:06, edited 3 times in total.
Completely high-grade steel! Transverse pot with increased volume! With TueV appraisals! 5db generation II further information, here click! Approx.. 10 HP of increased output with 206 RC. The templates for right cutout and/or left and right cutout are provided, except with 206 GT! With 206 SW not necessarily! The necessary screens for cover must be along-ordered separately, with 206 SW not necessarily. With Peugeot 206 CC plants the thermic protection SPD0206W01 must be along-ordered. for large bumper, here click!
MattiasP wrote:Completely high-grade steel! Transverse pot with increased volume! With TueV appraisals! 5db generation II further information, here click! Approx.. 10 HP of increased output with 206 RC. The templates for right cutout and/or left and right cutout are provided, except with 206 GT! With 206 SW not necessarily! The necessary screens for cover must be along-ordered separately, with 206 SW not necessarily. With Peugeot 206 CC plants the thermic protection SPD0206W01 must be along-ordered. for large bumper, here click!
jag trycker o trycker men kommer ingen vart!! Vadå click here!?!
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
MattiasP wrote:Jag hittade en liten tysk sida som har riktigt coola avgassystem till min RC. Problemet är att jag inte fattar ett skit av vad där står
Behöver hjälp med översättning (har kollat på google utan resultat) http://www.rueffer-performance.de/frame.html Kolla under Tuning/Sportauspuffanlagen/Sportauspuffanlagen Peugeot 206/Sportendtopf links/rechts für Peugeot 206 Limousine, SW und CC (RÜFFER STYLE)
Hoppas att det är ett helt system ifrån katten och bak annars är 749 euro lite dyrt
//Mattias
Har sneglat på dom där med, efter tips av PelleW
Men dom kostar skjortan!
Ja man kan ju inte påstå att det är speciellt billigt för en ljuddämpare. Finns det inget liknande i Sverige?
Ni som har dubbel ljuddämpar på era 206:or hur har ni gjort?
Luuk wrote:nej inte är det billigt för en slutburk när man kan få ett specialbyggt sportsystem MED racekatt i rostfritt monterat och klart för ca 11k av ferrita
Det blir hel klart ett Ferrita-system med dubbla blås istället.
Real_Performance wrote:Varför inte bygga eget systen `?
Jag var på Malmö Rostskyddshall idag och dom bygger Ferrita system.
Det kommer att kosta runt 9000kr från katten och bak till en ljuddämpare med dubbla dubbelslutrör.
Ska bara beställa min nya bak så man kan lämna in bilen...
Jag var på Malmö Rostskyddshall idag och dom bygger Ferrita system. Det kommer att kosta runt 9000kr från katten och bak till en ljuddämpare med dubbla dubbelslutrör. Ska bara beställa min nya bak så man kan lämna in bilen...
Själv anser jag att det är mkt onödiga pengar Kommer inte få ut nån vidare effekt ändån. Mitt tips är att du bygger eget. med universal delar så att säga. kommer bli samma effekt ändån och ljudet kan du juh testa dig lite fram till
205 Gti Projektet har dragit igång igen;) Ford Transit Husbil Bmw E30 320I ----> 325I skrot förklarad:/ Audi S4 2.2 Turbo Quattro -93a Såld Peugeot 205 Gti ----> Såld Mercedes w201 2.6l ----> Mercedes w201 3.2l Medlemsnummer 1445
Real_Performance wrote:Själv anser jag att det är mkt onödiga pengar Kommer inte få ut nån vidare effekt ändån. Mitt tips är att du bygger eget. med universal delar så att säga. kommer bli samma effekt ändån och ljudet kan du juh testa dig lite fram till
Real_Performance wrote:Själv anser jag att det är mkt onödiga pengar Kommer inte få ut nån vidare effekt ändån. Mitt tips är att du bygger eget. med universal delar så att säga. kommer bli samma effekt ändån och ljudet kan du juh testa dig lite fram till
Inte alla som har verktygen och/eller kunskapen?
nä sant men då kan man ju be nån bekant som kan eller så .
205 Gti Projektet har dragit igång igen;) Ford Transit Husbil Bmw E30 320I ----> 325I skrot förklarad:/ Audi S4 2.2 Turbo Quattro -93a Såld Peugeot 205 Gti ----> Såld Mercedes w201 2.6l ----> Mercedes w201 3.2l Medlemsnummer 1445
Jag var på Malmö Rostskyddshall idag och dom bygger Ferrita system. Det kommer att kosta runt 9000kr från katten och bak till en ljuddämpare med dubbla dubbelslutrör. Ska bara beställa min nya bak så man kan lämna in bilen...
Själv anser jag att det är mkt onödiga pengar Kommer inte få ut nån vidare effekt ändån. Mitt tips är att du bygger eget. med universal delar så att säga. kommer bli samma effekt ändån och ljudet kan du juh testa dig lite fram till
lite skillnad i kvalité och livslängd på helsvetsat i rostfritt från feritta med garanti(25 år eller är det livstid?) och göra själv i typ simonsdelar ska man köpa rostfria rör och dämpare och sen hitta nån som svetsar om man inte har tillgång till det själv är det nog inte mycket billigare och därmed inte värt besväret
Jag gör det inte för effektens skull. Han som hade bilen innan mig har klyddat med avgassystemet när han satte på japsdämparen. Jag är trött på att skiten trillar av hela tiden och det läcker.
Jag funderar på en race-katt också men de skulle kosta ca 5000kr till. Är lite orolig för vad SBP kommer att tycka om detta. Någon som vet om det påverkar avgasvärdena?
Bygga eget kommer jag inte att göra. Det finns inget tråkigre än att skruva med avgassystem..Dels har jag ingen lokal att stå i längre
Bygga eget kommer jag inte att göra. Det finns inget tråkigre än att skruva med avgassystem..Dels har jag ingen lokal att stå i längre
hmm att bygga ett helt nytt system ifrån grenröret tycker inte jag är tråkigt får då är det bara nya delar inga fast rostade skruvar m.m . men där emot att skruva med gammalt system är tråkigt som f*n . massa skruvar som sitter som berget o vidare. så kan inte hålla med om att det är tråkigt att bygga eget . menar du får ju det exakt som du vill ha det. Men men du som väljer inte jag.
var där i dag frågade om pris 9000kr efter katten med katten 14000kr ska ha det efter katten med dubbla utblår med slutrör ovala
var där i dag frågade om pris 9000kr efter katten med katten 14000kr ska ha det efter katten med dubbla utblår med slutrör ovala