Tjo, skulle vilja ha lite tips och trix om lackering av fälgar.
Info om fälgarna.
Alu
Lite kantstötta
Hyfsad lack på dem
Har tillgång till det mesta.
Skulle vilja ha lite förslag på vilken sorts färg man kan använda? Bör jag blästra fälgarna innan lackering ? osv
tack för alla svar
Lackering av fälgar
-
GtiShambler
-
GtiShambler
Pulverlackering har jag dock inte tillgång till. Snacka med fälgfixarna i Helsingborg idag och dom skulle ha 3200:- för att pulverlacka dem. Tycker detta låter dyrtzac wrote:Blästra, fixa skadorna och pulverlacka i valfri nyans.
GtiShambler wrote:Pulverlackering har jag dock inte tillgång till. Snacka med fälgfixarna i Helsingborg idag och dom skulle ha 3200:- för att pulverlacka dem. Tycker detta låter dyrtzac wrote:Blästra, fixa skadorna och pulverlacka i valfri nyans.. Hur bra håller en vanlig lack med klarlack utan på? Eller finns det några andra alternativ?
Nja är det en seriös firma som gör det "vitt" med kvitton så är det ganska billigt.... jag har fått priser allt från 3- 5000 kr för fyra fälgar
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
-
GtiShambler
Luuk wrote:GtiShambler wrote:Pulverlackering har jag dock inte tillgång till. Snacka med fälgfixarna i Helsingborg idag och dom skulle ha 3200:- för att pulverlacka dem. Tycker detta låter dyrtzac wrote:Blästra, fixa skadorna och pulverlacka i valfri nyans.. Hur bra håller en vanlig lack med klarlack utan på? Eller finns det några andra alternativ?
Nja är det en seriös firma som gör det "vitt" med kvitton så är det ganska billigt.... jag har fått priser allt från 3- 5000 kr för fyra fälgar
Det priset jag fick va för endast lackering utan förarbete som blästring och rep. av kanstötning.
-
GtiShambler