Taskig kvalitet på lusbultar

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Taskig kvalitet på lusbultar

Post by Attsäter »

Farsan skulle lossa ena fälgen och drog då sönder ena tappen till nyckeln till låsbulten... Och sen när jag kollade på den så var det pigg till som man kunde pilla loss med handkraft...

Hur är det med dom där, kan man köpa nya, bara på peugeot eller? Kan man få fram en extra nyckel, eller ska man hoppas på att man få loss hjulen med endast 2 tappar kvar..?

/Marcus
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Trash_Can

Post by Trash_Can »

hmm e de så att det inte funkar o få av så kan du ta en hylsa som är 1 storlek mindre än va det är på bultarna och slå på den på bulten. om dom säljer nya på peugeot vet jag tyvär inte. det är ju inte särskilt svårt att få ett däck även om det är låsbultar på. i min mening så är det helt onödigt att ha låsbultar ihuvudtaget men de är ju bara vad jag tycker :P
headlight

Post by headlight »

Trash_Can wrote:hmm e de så att det inte funkar o få av så kan du ta en hylsa som är 1 storlek mindre än va det är på bultarna och slå på den på bulten. om dom säljer nya på peugeot vet jag tyvär inte. det är ju inte särskilt svårt att få ett däck även om det är låsbultar på. i min mening så är det helt onödigt att ha låsbultar ihuvudtaget men de är ju bara vad jag tycker :P

Onödigt är det ju knappast. Det fördröjer ju i alla fall förloppet, villket innebär större chans att upptäcka stölden.. Kan vara bra eller?

M.Attsäter wrote:Hur är det med dom där, kan man köpa nya, bara på peugeot eller? Kan man få fram en extra nyckel, eller ska man hoppas på att man få loss hjulen med endast 2 tappar kvar..?

Låsbultar brukar vara kådade.. Har du kåden borde de kunna greja ny nyckel på Peugeot (om det nu är de som levererat bultarna). I värsta fall får man svetsa på en bult eller liknande på låsbulten eller borra ett hål i skallen på den och dunka in en grov torks.. En hel del nötande med borren men det brukar fungera, torks lär man köpa några nya också.. :wink:
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp :(
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Attsäter »

det är ju inga problem att tillverka en ny nyckel, det fixar jag på jobbet, men får testa att få av dom med den gamla nyckeln om den håller.

Nån kod till nyckeln har jag knappast kvar, gammal bil...
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Trash_Can wrote:hmm e de så att det inte funkar o få av så kan du ta en hylsa som är 1 storlek mindre än va det är på bultarna och slå på den på bulten. om dom säljer nya på peugeot vet jag tyvär inte. det är ju inte särskilt svårt att få ett däck även om det är låsbultar på. i min mening så är det helt onödigt att ha låsbultar ihuvudtaget men de är ju bara vad jag tycker :P

Haha, du gör dig själv till huvudmisstänkt nummer 1 om några fälgar försvinner ;)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Trash_Can

Post by Trash_Can »

hehe vart så förbannad när det inte funkade o få av dom där låsbultarna, så det var ända altenativet kl 23:00 på en lörda kväll :P hehe ne du sno fälgar e inte riktigt min grej, lägger inte ner tid på sånt :)
Post Reply