Hjälp! huvudenheten tappar minnet!
Hjälp! huvudenheten tappar minnet!
imorn hämtar jag min nya bil!
då det i nuläget sitter en org.kassett stereo i bilen och antagligen högtalare som låter pappkartong så är det givet att det inom kort börjas uppdateras lite!
vad jag förstått så är det 6.5 tum i framdörrarna samt 5.25 i baksätet.
vad är det för monteringsdjup som man har att spela på? fram/bak?
till själva huvudenheten ska jag köpa en ram samt kontakt hos BRL tänkte jag.
så tips på högtalare samt monteringsdjup är av högsta intresse!
då det i nuläget sitter en org.kassett stereo i bilen och antagligen högtalare som låter pappkartong så är det givet att det inom kort börjas uppdateras lite!
Last edited by Sahlander on Sun Mar 25, 2007 15:34, edited 1 time in total.
Re: nytt ljud i bilen
Sahlander wrote:imorn hämtar jag min nya bil!
det är inte jätte lätt för nån här att hjälpa dig om vi inte vet va det är för bil
Körde förut 306 RC Edition.
Sahlander wrote:haha såklart! mitt fel! jag är så uppe i varv så jag glömde det i all hast!
en 206 gti är det fråga om!
jag har inte 206 själv.. men byggt ljud åt en kompis i en.
fram är det 6,5" körde några infinity högtalare funkade bra med djup och allt.. finns ganska mycke plats bakom gallret ändå så inga problem.
vet inte va det är för några du menar.. men antar det är dom som sitter i sidopanelerna, tipsar på att inte ha några värsting högtalare där..
Personligen tycker jag det låter bäst i bilen med ett bra fram system (6,5" + 1" skrikare) sen en 12" bak det ger ett lagom bra ljud i bilen
Men bara prova sig fram va man blir nöjd med
Körde förut 306 RC Edition.
kör 2 vägs system som ovan säger. Skulle du nu köpa med ett sett 6,5" och djupet inte räcker till så gör en förlängnig av en mds skiva, dvs du kapar till en ring och sätter dit.
en aktiv 10" eller nått sånt i skuffen fyller ljudet bra, köp en 12" och ett slutsteg om du vill ha lite mer tryck.
infinity är riktigt fint enligt mig
Referense serien funkar men helst Kappa (kapa?):)
en aktiv 10" eller nått sånt i skuffen fyller ljudet bra, köp en 12" och ett slutsteg om du vill ha lite mer tryck.
infinity är riktigt fint enligt mig
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
- Fredrik Sjöberg
Jag har dessa JBL GTO 507C i min 850, de låter grymt bra, funderar på att köpa likadana eller nåt liknande även till Nissan.
Går ju inte länka till BRL men dessa är det iaf. Kostar 1398:-.
Lite pill är det ju att gömma filtret, jag satte det innanför dörrsidan.
När vi ändå pratar Infinity kan jag tänka mig att dessa är grymt bra? Infinity REF5020CS för 1798:-.

Går ju inte länka till BRL men dessa är det iaf. Kostar 1398:-.
Lite pill är det ju att gömma filtret, jag satte det innanför dörrsidan.
När vi ändå pratar Infinity kan jag tänka mig att dessa är grymt bra? Infinity REF5020CS för 1798:-.

enheten tappar minnet?
efter att ha sökt runt lite här på forumet så har jag nu även testat att byta plats på röd och gul kontakt men utan resultat. enheten tappar fortfarande inställningarna när strömmen bryts. nån som har fåt förslag?
konstant ström!! Hitta en strömkälla som ger ström även när du stänger av tändningen, skarva in en kabel där och koppla in till minnet.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
om det är en 206a problemet finns på så skulle jag inte dr en ny kabel från något... det ska finnas konstansström, gör det inte det så skulle jag börja kolla säkringar och sånt, kan bli lite fel om man drar nya kablar från olika ställen...
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
Re: enheten tappar minnet?
Sahlander wrote:efter att ha sökt runt lite här på forumet så har jag nu även testat att byta plats på röd och gul kontakt men utan resultat. enheten tappar fortfarande inställningarna när strömmen bryts. nån som har fåt förslag?
Hade samma problem själv, åk till en billjudbutik och köp en konverter som kostar ca 60kr, och vips så funkar det. det är 2 kablar som är på fel plats efter vanlig ISO kontakt ( kommer dock inte ihåg vilka )
Edit: Såg inte att du fixat det redan
Peugeot 206 GTi -01