Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Med tanke på att den förra tråden om vettiga sommardäck resulterade i enbart snack om Toyos grepp på våt vägbana, så drar jag igång en ny tråd med lite mer alloround tips/uppfattningar/erfarenheter.
Tänkte införskaffa nya sulor med måtten 205/40/17 och undrar om det finns några schyssta däck för sisådär 800kr.
Tittat lite på Kumohs ECSTA SPT KU31 vad tror ni om dem??
Likaså, skyddslist? Hur fult är det på? Syns det?
Annat däck att rekomendera? Slitstarkt (är snål, vill ha dem ett tag)
Det sitter en skyddslist på typ alla nya däck.
Jag kör på KU31orna, det är helt ok däck, lite mjuka, men dom biter bra. När det är blött så är dom lite hala när man ska iväg, men håller bra i sidled. Har inte upptäkt några tendenser till vattenplaning heller.
Jag har haft lite understyrning på bilen, varför framdöcken slitits en del, men jag tror att jag kommer få ordning på det sen, iom understyrningen också så beter sig bilen lite annorlunda på däcken också, alltså mina åsikter kanske inte stämmer in på din bil.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Då har jag kört. Det låter mer än jag trodde, iof har jag bara 215 bredd att jämför med men det var ju vinterdäck.
Greppet är fint och komforten kanon! Inte alls hårt och stötigt. Det är inge spårkänsligt heller.