Hur mycket olja och vilken olja ska jag ha?
- Jonas Tygesen
Hur mycket olja och vilken olja ska jag ha?
Bilen är en peugeot 205 Gti -91-
Namn: Jonas Tygesén Bil: Xsara VTS Rally Medlems nr: 1421
- Jonas Tygesen
- Jonas Tygesen
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Lite info om olja kan ni hitta här.... http://206sport.mine.nu/phpbb2/viewtopic.php?t=9
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Kan inte logga in på 206sport.mine.nu har tydligen vart inaktiv förlänge..
Va på en oljekurs för ett tag sen. har såklart glömt demesta.. men! De ska inte va nåra som helst problem att hälla på helsyntet även om bilen gått enbart och långt på delsyntet.. helsyntet är ALLTID bättre än del.
Dvs om man inte köper billig helsyntetsojla. den kan i vissa fall va sämre än sämst
just föresten sant! de kan börja läcka olja, eftersom oljerester runt packningarna löses upp av den nya oljan, men de kommer sluta efter ett tag, när packningarna anpassat om sig...
asså f*n va kass ja e på å förklara tar från minnet
kan skriva av infon rakt av istället men har grejerna på jobbet....
Va på en oljekurs för ett tag sen. har såklart glömt demesta.. men! De ska inte va nåra som helst problem att hälla på helsyntet även om bilen gått enbart och långt på delsyntet.. helsyntet är ALLTID bättre än del.
Dvs om man inte köper billig helsyntetsojla. den kan i vissa fall va sämre än sämst
just föresten sant! de kan börja läcka olja, eftersom oljerester runt packningarna löses upp av den nya oljan, men de kommer sluta efter ett tag, när packningarna anpassat om sig...
asså f*n va kass ja e på å förklara tar från minnet