Pajar bilbatterier om de är urladde?
Pajar bilbatterier om de är urladde?
Min bil har stått några månader och bilbatteriet är dött. När jag skall ladda upp det så vägrar laddaren att börja ladda (laddaren fungerar, power on lyser). Kan batterier gå sönder om de står ouppladdade ett tag? (Det är ett OK Q8 bilbatteri, ett halvår gammalt)
Don wrote:f*n. Det går inte att hälla i någonting i cellerna för att lösa upp korrosionen?
Om du vill utsätta dig för risken att få syra på dig så kan du försöka skölja ur batteriet. Alltså tömma det, skölja ur med kranvatten (hälla i och hälla ur i omgångar) och sedan fylla upp med syra, inte batterivatten utan syra.
Men det LÄR ju vara smidigare att köpa nytt....
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Re: Pajar bilbatterier om de är urladde?
Don wrote:Min bil har stått några månader och bilbatteriet är dött. När jag skall ladda upp det så vägrar laddaren att börja ladda (laddaren fungerar, power on lyser). Kan batterier gå sönder om de står ouppladdade ett tag? (Det är ett OK Q8 bilbatteri, ett halvår gammalt)
Har ochså ett OKQ8 batteri, (global- som leverantören heter) som är knepigt, det har ingen kapacitet. Lämnade in det hos OK nu i går så vi får väl se hur det går. De skulle ladda upp det i tre dagar å sen om det är knepigt fortfarande så byter de den. Jävligt sjukt om de inte byter eftersom jag har 2års garant med garantibevis
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
- danielr112