Jag sa ju att de är ett sjuhelvetes flöde! Och varför säger 2st bänksiffror, I SAMMA BÄNK mer om bilsport (som du verkar ha ganska lite till övers för) än om Opel motorn? Kan du besvara de för mig? För om Pelle Eriksson (bara för att ta nått namn ur de blå) skulle ha gjort samma sak, skulle de vart mer trovärdigt då? Eller hade du bara kallat honom för lögnare då också?
Bänkar man en motor, samma motor, i samma bänk 2 ggr med olika trim och man får ett papper med effekt A och ett annat med effekt B så bör ju skillnaden, de trimmet faktiskt gav, vara de som skiljer A och B åt, eller menar du att BS medvetet trimmat bänken för att få opels motor att framstå som bättre? I så fall tror jag att de skulle kommit fram... och då många bänkat ut liknande siffror med liknande trim gör de ju inte saken mer otrovärdig!
Här är ett exempel:
Fredrik Boivie redaktör på Opelsportclub körde sin kadett GSI 16V nyligen hos Autotech med Rototest och fick följande siffror:
Motor: C20XE 16000mil Lexmaul insug, 2" remus, öppetfilter.
Med orginal chip: 162Hk
Med grp N "lasse chip": 168Hk
Med EDS chip 174Hk
Kommer inte ihåg vridet (kan kolla i reportaget senaste klubbtidingen som ligger hemma.
Skrivet av en annan medlem på OSC som kört en del med en orange C20XE motoriserad Corsa A! Vill då minnas att han åker med ett Remus sportsystem eller liknande, inte ett specialbyggt och avstämt system som BS kadetten fick. (Kadetten som de refereras till är den gröna med Astra front som även den varit med i BS om någon känner igen den)
"230 hk kittet" består av: Singelspjäll, högkompskolvar, kammar, ställbara drev och programvara,
LÄNK Och effekten tas ut vid ~7750-8000rpm ungefär.
Honda Integra Type R toppen är en som av dom flesta anses som en av bilvärldens bästa, då är den handportad i japan innan den sätts i Type R bilarna! här är flödena jag hittade för den toppen samt K20 motorns och C20XE'ns (endast insugsflöden)
Opel C20XE:
Insug: 276cfm
Honda K20:
Insug: 270cfm
Type R: (B18C1 toppen)
Insug: 260cfm
Så som du ser flödar den bättre än K20 toppen som sitter på en NA motor som orginal lämnar 200hk! Låter de då så otroligt att du kan få ut 208hk med orginal kammar?
Vill du överbevisa mig så gör gärna de! Kommer du med bevis som är trovärdiga för att MI16 toppen är bättre så ger jag mig direkt och ber om ursäkt för mina påståenden! Trångsyntare än så är jag verkligen inte

[url][/url]