strålkastar spolare..

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
henrik79

strålkastar spolare..

Post by henrik79 »

Tappade bort mina "märlor" metall clipsen som ska hålla strålkastarhållarna på plats...då åkte jag till pugg verkstan o kollade där..men dom sa att de inte fanns lösa som reservdelar..o jag såg samtidigt att den lilla oringen som ska täta mellan de två delarna fattades med.. :/

Så frågan nu är om det är nån som vet hur man kan fixa såna el om det bara är att åka till närmaste skrot o plocka :?

O hur får man fast skiten sen..d var lät att ta ev dem..men att sätta på dem på plats var ingen lek...åker de upp när man spolar?!
Nån som vet nåt enkelt sätt att sätta på dem?
O kan man om man nu inte gör detta på ett tag, stänga av till strålkastarna? så att det bara funkar till vindrutan?

/henke
MozZe

Post by MozZe »

Om jag förstått det hela rätt så sätts bara strålkastarspolarna på om du satt på kvällsbelysningen....
Hett tips till dig är att köpa en ny list (dem har inga hål för spolarna) o be igelhammar lacka den o sätter på dem ist! O drar sladden/kontakten till pumpen till dem... vips har du en snygg bil helt plötsligt... som inte många andra har ;)

Annars finns det en säkring som stänger av pumpen för dem... men o andra sidan, vad gör det som dem spolar en skvätt... om du nu vill ha dem kvar tills du skaffat dig en sån dära grej...
har du en elaffär eller en skrot i närheten så e det bara o plocka första bästa kontakt på en citra eller pug!
finlandia

Post by finlandia »

Är det mycket som behövs tas av för att byta list?
Medlem #1292

206 GTI -01
106 Rallye -97 (SÅLD)
henrik79

hehe

Post by henrik79 »

Saken är den att jag tog loss dem just för att jag lackat mina kofångare just av igel..*s* Men saken är den att sätta tillbaka var inte lika enkelt..
MozZe

Post by MozZe »

finlandia wrote:Är det mycket som behövs tas av för att byta list?

nope, ska i prinvip bara gå att dra den ut... sitter med "klämmor" bara... iofs så torxskruvarna under lyktorna kan försvåra det lite så dem går att skruva loss...

Tog inte loss min själv, det gjorde verkstaden efter den va inne där...
Men jag satte på min nya...
SÅÅÅ Värt pengarna att få väck dem förbannat fula hornen...
MozZe

Re: hehe

Post by MozZe »

henrik79 wrote:Saken är den att jag tog loss dem just för att jag lackat mina kofångare just av igel..*s* Men saken är den att sätta tillbaka var inte lika enkelt..

Så du menar att du lackat din list alltså? Utan att köpa ny :o
Ny kostar hm... va 500 eller va det 700kr... ah, nånstans där iaf...
Lätt värda pengar som sagt...
krille!

Post by krille! »

Peugeot tar 1100-1200 för en originallist utan hål, men då får jag anta att passformen är perfekt, vilket den inte är på t.ex Mecas piratlist som kostar 360:-.
Visst, den passar mer lite milt våld, men det blir ganska stora glipor mellan listen och skärmen.
Det märks absolut inte på håll, men om man vet om det så är det lite irriterande när man tittar nära.

Vad gäller strålkastarspolarna, antar att du pratar om de där rören som går att dra upp när du demonterat själva munstyckena?
De är lite kluriga att montera tillbaka, men det går om du tar en polygrip för att hålla uppe dem medan du trycker tillbaka munstycket :)
MozZe

Post by MozZe »

Krille84 wrote:Peugeot tar 1100-1200 för en originallist utan hål, men då får jag anta att passformen är perfekt, vilket den inte är på t.ex Mecas piratlist som kostar 360:-.
Visst, den passar mer lite milt våld, men det blir ganska stora glipor mellan listen och skärmen.
Det märks absolut inte på håll, men om man vet om det så är det lite irriterande när man tittar nära.

Vad gäller strålkastarspolarna, antar att du pratar om de där rören som går att dra upp när du demonterat själva munstyckena?
De är lite kluriga att montera tillbaka, men det går om du tar en polygrip för att hålla uppe dem medan du trycker tillbaka munstycket :)

Hmmm... alltså... peugeot tar ju olika mycke beroendes på vilken återförs. man frågar :)
krille!

Post by krille! »

För reservdelar?
Det har jag aldrig varit med om :shock:
Service vet jag varierar, men inte delar..det var nyheter för mig :)
Kristian

Post by Kristian »

Låter dumt att kasta strålar på spolaren... den kan ju gå sönder :oops:
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
MozZe

Post by MozZe »

Krille84 wrote:För reservdelar?
Det har jag aldrig varit med om :shock:
Service vet jag varierar, men inte delar..det var nyheter för mig :)

Det är vad jag har fattat det som iaf... för jag betalade iaf ca 700kr för en ny list fram....
Har för mig att bagageluckelisten också va billigare i hstad än hos någon annan...
Post Reply