Strömlös 406 Coupé - hur låsa upp dörrarna?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
bbits

Post by bbits »

Vill bara meddela att det löste sig i dag.

Lånade grannens 4-åriga dotter som utan större problem kunde åla sig igenom "skid-luckan" i baksätet, fram i framsätet och efter lite instruktioner genom fönstret lyckades öppnade dörren. :lol:

Vill passa på att tacka alla som engagerat sig i frågan och lovar att jag skall olja in och "motionera" låsen framöver.

Återigen, tack.

/Martin
Afterburner

Post by Afterburner »

Kan det inte vara servona som gör att nyckeln inte går runt? Samma sak i bagageluckan på min Rallye, men måste liksom dra runt servomotorn vilket kan kännas stumt!
Subaru Impreza 2.0 R Sport
PEUGEOT 206 RC -SÅLD-
PEUGEOT 106 RALLYE -SÅLD-
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

Hmmm :?: Går det inte att komma åt startmotorn och koppla på batteriladdarens plus på dennes plus o sen minus till karossen och kräma på laddningsström?

Smart det där med fyraåringen 8) Nu måste du köpa en påse med klubbor till henne. :D
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Simon!

Post by Simon! »

bbits wrote:Vet inte om de någonsin funkat med själva nyckeln - har ju använt mig av "larm/fjärr"-knappen på nyckeln till centrallåset fram till nu...

Har naturligtvis provat med nyckeln i dörrlåsen (båda dörrarna) men det är helt "stumt" och det går inte ens att vicka på nyckeln. Bagageluckelåset funkar dock fin-fint men det hjälper inte mig just nu...

Vänligen,

/Martin

eh va. Kommer du in där kommer du in i bilen FFS. Har du glömt att du kan öppna skidluckan innifrån bagaget? Sen kommer du åt att fälla sätena, och vips är du inne i bilen. Kräver bara någon med långa armar. Jag lyckades en gång när batterierna i fjärren slutade fungera. :)

mvh
Jaguar x300 4.0l

Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
Post Reply