Lånade grannens 4-åriga dotter som utan större problem kunde åla sig igenom "skid-luckan" i baksätet, fram i framsätet och efter lite instruktioner genom fönstret lyckades öppnade dörren.
Vill passa på att tacka alla som engagerat sig i frågan och lovar att jag skall olja in och "motionera" låsen framöver.
Kan det inte vara servona som gör att nyckeln inte går runt? Samma sak i bagageluckan på min Rallye, men måste liksom dra runt servomotorn vilket kan kännas stumt!
Subaru Impreza 2.0 R Sport
PEUGEOT 206 RC -SÅLD-
PEUGEOT 106 RALLYE -SÅLD-
bbits wrote:Vet inte om de någonsin funkat med själva nyckeln - har ju använt mig av "larm/fjärr"-knappen på nyckeln till centrallåset fram till nu...
Har naturligtvis provat med nyckeln i dörrlåsen (båda dörrarna) men det är helt "stumt" och det går inte ens att vicka på nyckeln. Bagageluckelåset funkar dock fin-fint men det hjälper inte mig just nu...
Vänligen,
/Martin
eh va. Kommer du in där kommer du in i bilen FFS. Har du glömt att du kan öppna skidluckan innifrån bagaget? Sen kommer du åt att fälla sätena, och vips är du inne i bilen. Kräver bara någon med långa armar. Jag lyckades en gång när batterierna i fjärren slutade fungera.