"konfigurera" slutsteg till baslåda+ framsystem

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
vik

Post by vik »

dado wrote:
vik wrote:lol pumpar på vill jag lova :D

Nåja, det pumpar fint vill jag lova, skulle vilja ta en långkörning på 7timmar eller så nu.. njuta lite :)

Heheheh, kan tänka mig. O det blit ännu bättre när elementen är inspelade. För min del tog det kanske 200 timmar innan ljudet satt.

vik wrote:Men jäklar va klurigt det är att ställa in reglagen på steget så man får ljudet perfekt, kanske man aldrig får?

bak å skruva, hoppa in i framsätet lyssna lite, bak igen, prova skruva nåt annat, fram å lyssna. Skulle behöva ha nån dvärg som ligger bak i skuffen å skruvar på medans man själv lyssnar :P

Vad har vi flickvänner till annars? :roll: :lol: :wink:

haha jo får ta å knöla in henne :)

Blev en liten kvällscruise samt en garage-cruise lol. Vill inte lämna bilen =) Älskar att höra låtar i en "ny anläggning". Sitter och tänker "jaha är det så här den ska låta". Man har hört många låtar på diverse mjäkiga anläggningar som inte klarat av att spela upp vissa frekvenser... och i vissa låtar är det de frekvenserna som gör hela låten har jag märkt (basgångarna) =)

Sen är det så vansinnigt skönt i vissa dunk-låtar där det droppas som en bas-bomb ibland. Svårt att förklara vad jag menar men det är som en bomb som smäller av sen går efterdyningarna genom bilen så det darrar i hela kroppen. Smällen liksom fade'ar ut. Finns en fin sån i början av låten Topmodelz - Your Love.

Det får nog bli demolåten :lol: Så jävla roligt när man skjutsar nån som inte vet att det upgraderats lite i bakluckan. Så kör man tex topmodelz låten på svinhög volym, lugnt å stillsamt första sekundrarna, sen pooooof kommer lilla basen :D
Post Reply