Benjamin wrote:Nej då är det 1-komponent. Funkar precis som vanliga spraylacker ja.
finns 2komp på sprayburk också.. de blandar den så har man en viss tid på sig att spruta den..
dock så använder man till 99% 1komp på sprayburk...
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Benjamin wrote:Nej då är det 1-komponent. Funkar precis som vanliga spraylacker ja.
finns 2komp på sprayburk också.. de blandar den så har man en viss tid på sig att spruta den..
Jaså det finns sånt också.
Jag tog för givet att det var 1-komp iom att jag kunde spraya med en burk som var över ett år gammal när jag sprayade med den igen.
Jaså det finns sånt också. Jag tog för givet att det var 1-komp iom att jag kunde spraya med en burk som var över ett år gammal när jag sprayade med den igen.
Har frågat om det där en gång hos en lackerare. Färgen ska bli lika hård utan härdare, bara det att det tar längre tid Så 1-komponent ska funka lika bra!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jaså det finns sånt också. Jag tog för givet att det var 1-komp iom att jag kunde spraya med en burk som var över ett år gammal när jag sprayade med den igen.
Har frågat om det där en gång hos en lackerare. Färgen ska bli lika hård utan härdare, bara det att det tar längre tid Så 1-komponent ska funka lika bra!
2 komp härdar fortare bara ja.. 2komp på burk håller ngra dar... 1 komp klarar sig flera år.
1 komp om det nu är riktig 1komp ska klara sig bra... men räkna med ett par veckor innan den e genomhärdad
Jönsson wrote:Får grenröret från Gti16 plats i motorrummet på en 405 mi16 utan några modifieringar? Ger de nån prestandaökning? Roligare ljud? Sämre bränsleekonomi?
kanske att du år nån häst till men troligen inte om man inte mappar efter det... ljudet borde bli lite roligare då man hör mer av ALLT. sämmre soppaekonomi pga tyngre gasfot bara.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G Medlemsnummer: 1287 lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
har börjat känna att 405'an e lite svajjig när man liggeri ~50 o gör stora rattrörelser fram o tillbaka, när man sen centrerar ratten så känns de som att baken vill fortsätta iväg en bit till innan den centrerar också.. lite svårt o förklara.. men kan ju va inbillning också..
Jönsson wrote:har börjat känna att 405'an e lite svajjig när man liggeri ~50 o gör stora rattrörelser fram o tillbaka, när man sen centrerar ratten så känns de som att baken vill fortsätta iväg en bit till innan den centrerar också.. lite svårt o förklara.. men kan ju va inbillning också..
börjar däcken bak luta innåt på båda eller ena sidan? isåfall börjar lagrena i bakvagnen säcka totalt...
lämna bort 5000 per s ida minst... fast det är olika