byte av orginalhögtalarna i 307:an
Är det förresten som vet om det kan vara värt att handla nya högtalare från Peugeot, de har ju om man går in på 307:ans tillbehör två olika modeller av Pioneer ex. PIONEER TS-1755
Eftersom en av mina original är trasiga så ska den ändå bytas på nybilsgarantin. Om dessa pioneer-högtalare är bra så kanske det är smartare att låta peugeot göra jobbet mot att jag betalar högtalarna...?
Eftersom en av mina original är trasiga så ska den ändå bytas på nybilsgarantin. Om dessa pioneer-högtalare är bra så kanske det är smartare att låta peugeot göra jobbet mot att jag betalar högtalarna...?
nobba wrote:Är det förresten som vet om det kan vara värt att handla nya högtalare från Peugeot, de har ju om man går in på 307:ans tillbehör två olika modeller av Pioneer ex. PIONEER TS-1755
Fick aldrig din e-post (är nog best att PM:a
Hur du ska göra beror mest hur långt du vill gå och vilka krav du har på ljudet.
Pioneer är bättre än originalhögralarna och kan duga mycket väl. DLS låter grymt bra, men ska du ha de måste du dra nya högralarkablar ut till dörrarna (jäkligt jobbigt), behandla dörrsidorna på nåt sätt (vibrerar som tusan med dls
Nu är det kanske lättare att besluta hur du ska göra. Skickar beskrivningar i alla fall.
Vive la république!
Några fler frågor innan jag beställer på nårdik...
1. Skulle ni rekommendera att köpa stabiliseringsringarna som finns som tillbehör för 80kr/st?
2. Om jag inte drar kablarna utan använder original, får jag då något annat problem med typ montering av delningsfilter etc? Dvs, kan jag med originalstereo och kablage få dit alla delar i DLS C6-kittet?
1. Skulle ni rekommendera att köpa stabiliseringsringarna som finns som tillbehör för 80kr/st?
2. Om jag inte drar kablarna utan använder original, får jag då något annat problem med typ montering av delningsfilter etc? Dvs, kan jag med originalstereo och kablage få dit alla delar i DLS C6-kittet?
nobba wrote:Några fler frågor innan jag beställer på nårdik...
1. Kan absolut vara bra med sådana.
2. Det är precis delningsfiltret som är problemet. Det går i och för sig att skarva sig förbi OEM delningsfiltret genom att klippa av högtalarkabeln precis framför dörren och därifrån dra ny kabel till delningsfiltret och vidare till stereon (lätt). På så sätt slipper du dra kabeln ända ut i dörren. Diskanten kan tu ta bort och lägga den nya på dess plats (tror att heimat har gjort det så det går). Sen drar du en ny kabel från diskanten till delningsfiltret (lätt).
Vive la république!
2. Det är precis delningsfiltret som är problemet. Det går i och för sig att skarva sig förbi OEM delningsfiltret genom att klippa av högtalarkabeln precis framför dörren och därifrån dra ny kabel till delningsfiltret och vidare till stereon (lätt). På så sätt slipper du dra kabeln ända ut i dörren. Diskanten kan tu ta bort och lägga den nya på dess plats (tror att heimat har gjort det så det går). Sen drar du en ny kabel från diskanten till delningsfiltret (lätt).
Ok, OEM filtret är det som sitter original om jag förstår dig rätt? Är det lätt att få plats med det nya filtret (placerar jag det på samma ställe)?
Hehe, fasen att man ska vara så grön, men då det är gjort så har man väl förhoppningsvis lärt sig nåt utan att ha förstört alltför mycket...
Så en kort summering, rätta mig om jag har fel.
Jag monterar dit 6,5" - arna och använder originalkablarna där. Dessa klipper jag av just innan de går ut i dörren, skarvar på de nya och drar dessa via delningsfiltret till stereon. Diskanterna kan jag bara byta ut mot de nya rakt av.
Nåt sånt alltså...
OEM = fabriksmonterat
Det gamla delningsfiltret kan du låta vara (vart den än är
). Nya filtret kan du lägga inder handskfacket på högersidan och ovanför kabelhärvan på vänstesidan (kan ta lite bilder om det skulle vara till hjälp) eller annanstans där du hittar plats.
Du har helt rätt.
Det gamla delningsfiltret kan du låta vara (vart den än är
nobba wrote:Så en kort summering, rätta mig om jag har fel.
Jag monterar dit 6,5" - arna och använder originalkablarna där. Dessa klipper jag av just innan de går ut i dörren, skarvar på de nya och drar dessa via delningsfiltret till stereon. Diskanterna kan jag bara byta ut mot de nya rakt av.
Du har helt rätt.
Vive la république!
-
ForzaCluben
Dörrsidorna sitter först och främst med ett par skruv. Nått i handtaget sen runt kanterna. Skruva ut sen är det bara att slita så kommer sidan lossna. Räkna kallt med att ett par clips kommer gå sönder så se till att shoppa nya redan innan så slipper du stå där med en dörrsida som i9nte går o sätta tebax.
Den felande länken!