Felkoder 406t

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
opel

Felkoder 406t

Post by opel »

Hur får jag fram felkoderna på min 406t-97
motorlampan lyser och bil fn startar ej,tar jag bort sladden till dubbel relät ute i motorrummet vid insprutnings boxen så slocknar motorlampan,har provat med ett annat relä utan resultat.
Hjälp!
dado

Post by dado »

Uppstod problemet av sig självt eller mekade du med nåt annat innan? Kollat alla säkringar, även huvudsäkringar?

Motorlampan lyser annars tills motorn är igång, så sålänge du inte får motorn att starta kommer motorlampan att lysa.
opel

Post by opel »

Hade bara lossat dubbel relät och kollat kontakterna.Bilen har farit och dött efter ca 30minuters körning,sedan har del velat vila i ca 1-1,5timmar.men igår ville den inte starta efter en natts vila.provade och byta dubbel relät utan resultat.
Har bytt följande saker senaste 14 dagarna:tändmodul,övredöd punktsgivare och dubbel relät.
Ingen gnista och ingen bensin
Last edited by opel on Tue Jun 12, 2007 23:59, edited 1 time in total.
opel

Post by opel »

felknapp fel
dado

Post by dado »

opel wrote:Hade bara lossat dubbel relät och kollat kontakterna.Bilen har farit och dött efter ca 30minuters körning,sedan har del velat vila i ca 1-1,5timmar.men igår ville den inte starta efter en natts vila.provade och byta dubbel relät utan resultat.
Har bytt följande saker senaste 14 dagarna:tändmodul,övredöd punktsgivare och dubbel relät.
Ingen gnista och ingen bensin

Lyste motorlampan då bilen gick att köra (hela tiden, ibland, strax innan motorn stängdes av, osv osv... )?

Har du kollat så inte jordningen inte har lossnat nånstans. Har varit med om att motorn på en XM stängdes av i tid och otid p g a detta.

Annars kan du också prova på att byta nick till "peugeot". "opel" kan ge dålig omen :wink: .
opel

Post by opel »

Ska kolla jordningen,angående lampan så har den aldrig lyst förr bara när den stått still med tändning på slagen ,byta nick?varför det, va tror du jag åker i när peggan inte vill jo OPEL den vill bara gå och gå :D
dado

Post by dado »

opel wrote:Ska kolla jordningen,angående lampan så har den aldrig lyst förr bara när den stått still med tändning på slagen ,byta nick?varför det, va tror du jag åker i när peggan inte vill jo OPEL den vill bara gå och gå :D

Så ska det vara, inget fel där.
Post Reply