205GTI-88 wrote:2.5" med en dämpare e rätt lagom 3" blir rätt mkt bröl ljud med 1dämpare.
Han har ju inte sagt vad för bil det ska vara till, kör han turbo är det bara bra med 3". Brölar inte spec mkt, beror ju lite på hur många ljuddämpare han vill ha med.
infiction wrote:Haha, jo att det kommer att låta så det räcker är jag införstådd i..
Men är det rent av "dumt" att sätta fast 3 tum ? Kommer den att gå/må sämre av 3 istället för 2.5 ?
Nej det spelar ingen större roll om du har 3" mot 2.5". Är väl som sagt lite overkill på en sugmotor som jag anar att du har? Men 3" behöver inte bröla, välj rätt dämpare bara.
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
jag tycker att 3" är alldeles för stort för en sugmotor, du kommer att dåna konstant, jämfört med ett välbyggt 2,25" som kommer att ge dig tillräckligt flöde (3" är way overkill här) och bättre ljud r/t vettiga ljudnivåer när du inte gasar.
Om du menar mig så missuppfattades mitt inlägg kanske, men som sagt. Det spelar ingen roll effektmässigt 2.5" vs 3" men 3" är lite overkill på sugmotor som jag också sa,
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
1.4-1.6 brukar inte låta så rappt med 2.5", låter oftast trevligare med 2 tum , en 2 litare kan låta riktigt härligt med 2.5" och ganska dassigt med 3".
Turbomaskiner är något helt annat.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
1.4-1.6 brukar inte låta så rappt med 2.5", låter oftast trevligare med 2 tum , en 2 litare kan låta riktigt härligt med 2.5" och ganska dassigt med 3".
Turbomaskiner är något helt annat.
Det är en två liters..
Jag börjar också tro att 3 tum kommer att ge ett allt för "volvo"-aktigt ljud..
jag bytte från 3 till 2,5 på en gti16 och f*n va mycket bättre ljudet blev.
jag tycker du ska ha 2,5
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
2,25" VÄLBYGGT ger bäst ljud och prestanda. Du kan köra 3" med en tät kanaldämp bak och inte låta värst mycket ändå. Dock kommer det eviga tjatet om mottryck fram igen.
Turbo (Överladd) - Så fritt flöde som det går.
Sugis - Lite mottryck är bra för magen.
Så var det va..ni som kommer ihåg och har varit med länge.
Jag har 3" och så rakt system som möjligt. Dock med överladd och lite mer effekt. Avslutas med ett något mindre utblås och fullflödesdämp.
Det brölar inte så värst. Men när jag körde med 2 utblås så brölade det som faen.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!! Grumpy Old Fart!!
2" fullflödes upp till 200hästar. sedan kan du tänka på att öka storlek.
Finns som de sas ovan absolut ingen anledning till större system, innebär bara mer ev. mer vikt. Det som gör ljudet är storleken på burkarna och ändrör.
Satsa på 2" och en bra sista dämpare.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...