Nytt ljud!

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Micke_GTi

Post by Micke_GTi »

dado wrote:
Micke_GTi wrote:
Dante wrote:
MozZe wrote:köp inte för klen strömkabel bara...
Nu när jag uppgraderat så får jag ta o byta strömkabel när jag köper det nya steget. kör på minst 35mm2 kabel!

ett tips som jag fick från pellew va att snacka med folket på wwwlazzat.se
GL HF me bygget!

Trodde alla kablar ingick med slutsteget. Fast jag kanske har fel? Annars får man ju köpa ett slutstegs kit för 500ing med.

Japps.. Mina kablar gick på 650 tror jag. Då köpte jag en strömkabel som är 21 mm tjock. Det räcker för mitt slutsteg på 1000 watt :)

:shock: 21mm2 är underdimensionerat såvida det inte är 1000 f watt.

Fick hjälp av en kille som tävlar med ljud till vardags. Tror inte att det är 1000 f watt? vad menas med det?
Kör: Golf V6 4-Motion -02

Körde: 206 GTi -00

Jobbar som säljare på 3 när jag inte åker runt i puggen
beta

Post by beta »

Dante wrote:Nä det får väl bli en sväng in till BRL i malmö och be att få lyssna lite och rådfråga dem där inne. Får nog bli 6,5' i fram dörrarna med. 4' känns aldeles för litet för att kunna leverera bra ljud. Någon som handlat på BRL i malmö med rabatten? Eller man måste överbevisa dem. :D

Jag var där inne för inte så länge sen och lyssnade. En av de anställda har en mondeo st med dubbelt 6,5" rockford framsystem. Lyssna på den om du har möjlighet, för det låter helt anorlunda än i stället där inne.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Dante wrote:Nä det får väl bli en sväng in till BRL i malmö och be att få lyssna lite och rådfråga dem där inne. Får nog bli 6,5' i fram dörrarna med. 4' känns aldeles för litet för att kunna leverera bra ljud. Någon som handlat på BRL i malmö med rabatten? Eller man måste överbevisa dem. :D

Det är inga problem att få rabatt där :) De har nån lista eller nått som de kollade i.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
dado

Post by dado »

Micke_GTi wrote:
Fick hjälp av en kille som tävlar med ljud till vardags. Tror inte att det är 1000 f watt? vad menas med det?

f watt = fantasy watt

Används ofta oav mindre seriösa tillverkare för marknadsföring. 1000 f watt motsvaras av kanske 100 - 200 seriösa watt, ibland ännu mindre, beror från fall till fall.

Vad har du för säkring på steget? Vilket steg handlar det om?
Snelleman

Post by Snelleman »

Antagligen ett JBL GTO-2000 enligt specarna i fördta inlägget...
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
dado

Post by dado »

Snelleman wrote:Antagligen ett JBL GTO-2000 enligt specarna i fördta inlägget...

Hur får man ut 1 kW ur GTO2000?
beta

Post by beta »

dado wrote:
Snelleman wrote:Antagligen ett JBL GTO-2000 enligt specarna i fördta inlägget...

Hur får man ut 1 kW ur GTO2000?

Enkelt, man skriver "MDS" på det.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
korez

Post by korez »

Jag kör med en 35mm^2 strömkabel som driver ett Kicker ZX650.4 och de ska leverera 4x120rms om ja inte minns helt galet. Sen så är kabeln säkrad med 150A.
Nu vet jag inte om det är nödvändigt, är inge snille på billjud direkt, men har en polare som sysslar med det där rätt mycket och han tyckte att det skulle vara så :) och så blev det.
dado

Post by dado »

korez wrote:Jag kör med en 35mm^2 strömkabel som driver ett Kicker ZX650.4 och de ska leverera 4x120rms om ja inte minns helt galet. Sen så är kabeln säkrad med 150A.
Nu vet jag inte om det är nödvändigt, är inge snille på billjud direkt, men har en polare som sysslar med det där rätt mycket och han tyckte att det skulle vara så :) och så blev det.

Låter vettigt :thumbup:
Dante

Post by Dante »

Så då blev det 4st 6,5' Rockford Fosgate högtalare som ska installeras. Blir baslåda+steg vid ett senare tillfälle. FUnka klockrent med rabatten, 200kr spara man. :)
206 GTi -01 - Såld

Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Snelleman

Post by Snelleman »

Gratulerar! :)
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Reddan

Post by Reddan »

Alex . wrote:

Det är inga problem att få rabatt där :) De har nån lista eller nått som de kollade i.

Ledsen att jag bumpar en gammal tråd men stämmer det att vi har klubbrabatt hos brl? Kanske jag som är blind men hittar ingenstans här på sidan där det står att vi har det. =) Ska själv lämna in bilen till BRL snart nämligen.
Dante

Post by Dante »

Reddan wrote:
Alex . wrote:

Ledsen att jag bumpar en gammal tråd men stämmer det att vi har klubbrabatt hos brl? Kanske jag som är blind men hittar ingenstans här på sidan där det står att vi har det. =) Ska själv lämna in bilen till BRL snart nämligen.

Jepp 10% :) Står nånstans det vet jag :)
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
Reddan

Post by Reddan »

Dante wrote:
Reddan wrote:
Alex . wrote:

Jepp 10% :) Står nånstans det vet jag :)

Jämför man sponsorlistan nu med den som är cachad från google i juni så ser man att BRL blivit borttagen tyvärr. Om det sen är av misstag eller inte vet jag ej, vore bra om någon ur crew kunde bekräfta detta?
Dante

Post by Dante »

Uhm där ser man. Som sagt då ver jag inte riktigt. Crew får bekräfta det då :)
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
Post Reply