Eftersnack Kinnekulle 2007-06-10
- Fredrik Sjöberg
Fnatte wrote:Niklas wrote:haha! Kollar man noga på denna bilden ser man att det är jag som körkul (för mig) att du lyckades fånga ett av de få varven
Kollar man på bilen bakom så kan man räkna ut att det var du, Christian körde jag nämligen aldrig emot...
Vi kör väl inte emot varandra
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar! 
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Niklas wrote:Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar!
Vanligt mcfelsome problem
Hans Hellström
snillet wrote:Niklas wrote:Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar!
Vanligt mcfelsome problem, jädra påhitt.
Vanligt problem med _alla_ hjulupphängningar! Tom F1-bilar kör statiskt negativ camber, och de har väl bland de minst kompromissade hjulupphängningarna med lååååååååååånga a-armar..
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Nik wrote:snillet wrote:Niklas wrote:Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar!
Vanligt problem med _alla_ hjulupphängningar! Tom F1-bilar kör statiskt negativ camber, och de har väl bland de minst kompromissade hjulupphängningarna med lååååååååååånga a-armar..
Men de e ju lite enklare med A armar, när jag körde Saabturbo så var det ju busenkelt att fixa på den.
Hans Hellström
Här hade jag några få bilder till, dock väldigt dåliga men det är alltid något:
Sånthär bygge vill väl alla ha i sin pugg:
Detta såg lite kul ut:
Söndag morgon, p-s-c lägret börjar förflytta sig till banan.

Detta såg lite kul ut:
Söndag morgon, p-s-c lägret börjar förflytta sig till banan.

Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
snillet wrote:Nik wrote:snillet wrote:Niklas wrote:Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar!
Men de e ju lite enklare med A armar, när jag körde Saabturbo så var det ju busenkelt att fixa på den.
Fixa vad? Statisk camber eller optimal cambergain?
Nik wrote:snillet wrote:Nik wrote:snillet wrote:Niklas wrote:Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar!
Börjar bli stor OT varning här, men, optimalt vet jag inte... förbättring däremot är väldigt enkelt både det statiska och den dynamiska camberförskjutningen är ju enklare att justera efter tycke med A armar än med mcfelsome. Tycker du något annat
Hans Hellström
snillet wrote:Nik wrote:snillet wrote:Nik wrote:snillet wrote:Niklas wrote:Ludde btw >> förstår du vad jag menar med positiv camber med r-däcken? det där är väl ingen av de snabbaste kurvorna, men kolla hur ytterhjulen står. Vanligt peggaproblem det där, fram för fler justerbara topplagringar!
Börjar bli stor OT varning här, men, optimalt vet jag inte... förbättring däremot är väldigt enkelt både det statiska och den dynamiska camberförskjutningen är ju enklare att justera efter tycke med A armar än med mcfelsome. Tycker du något annat![]()
Tjae, allt går ju att justera. Oftast är dock a-armar på massproducerade bilar överskattade (magiskt ord ikväll), men visst dom har väl lite bättre värden. Sturesson tyckte att det var en klar fördel med 407:an men åas går det inte bättre för hnm för det...
Men t.ex. Porsche 996 kör med McPelle, men då har dom lite bättre vinklar också, kanske främst iom att motorn sitter i skuffen! Förvisso har 944:an, med motorn fram, betydligt bättre vinklar än våra puggar också.
[quote="Jaaacob"]Här hade jag några få bilder till, dock väldigt dåliga men det är alltid något:
Självklart.
Redan inköpt och ligger i bilen ska bara monteras också, och jag som ska jobba hela helgen. 
Självklart.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
- Fredrik Sjöberg
Fredrik Sjöberg wrote:Nu så, bilder: http://s72.photobucket.com/albums/i188/fsj79/Kinnekulle%20070610/?start=all
Nämen titta, OJF har fastnat på bild
Hans Hellström
whale wrote:Såhär såg mina bakdäck ut!! Bakdäcken slets mer än framdäckenja fattar inte.
Hmm ser ut som en kopia av mina.... precis samma fenomen som mina bak... inte alls samma slitage på fram..
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Varför har ingen TACKAT dom som bör tackas
Tillställningen var enligt min bedömning UTOMORDENTLIGT gjord..
TACK Peter Igelhammar för ditt ENORMA ARBETE... personligen vet jag hur mycket arbete det är eftersom jag varit ordförande i 4 olika motorföreningar och även startat 3 av dom... Jag vet också att du inte varit ensam.. en god chef vet att deligera... TACK till ALLA som varit delaktiga i en alldeles underbar helg på KINNEKNULLEBANAN

Tillställningen var enligt min bedömning UTOMORDENTLIGT gjord..
TACK Peter Igelhammar för ditt ENORMA ARBETE... personligen vet jag hur mycket arbete det är eftersom jag varit ordförande i 4 olika motorföreningar och även startat 3 av dom... Jag vet också att du inte varit ensam.. en god chef vet att deligera... TACK till ALLA som varit delaktiga i en alldeles underbar helg på KINNEKNULLEBANAN
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
- Andreas Bystedt
whale wrote:Såhär såg mina bakdäck ut!! Bakdäcken slets mer än framdäckenja fattar inte.
Mycket av det där är uppsamlat gummi från andras däck! Dvs det är inte ditt däck som "smält". Sätt dina bakdär fram nästa banträff och nöt bort resterna så blir dom finare igen
Fd. Medlem nr 527
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX