Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
uppar lite.
jag har köpt ett sådant kit. KN tyfoon cold air intake till min rc.
Installerat den idag oxå MEN! det står Pollution default.
Problemet uppstår då jag varvar motorn vid höga varv. inte över 7000 alltså. motorn tappar alla sin hästar. Redan vid start av bilen sår det pollution default.
nån annan som installerat o fått detta felet eller vet nåt?
i alla fall ska beställa tid hos Peugeot om några dagar.
Men annars låter det extremt bra speciellt över 4500 rpm o vid 6200 off man flyger av stolen
Köpte från Ebay-usa total kostnad för varan 2850 kr ink frakt o tullavg. allt. Exkl arbete.
Om jag inte missminner mig så har Rc samt feline´modellerna ett rätt avancerat kalluftsintag ifrån original. Det skall även finnas ett spjäll som gör att man får ner ljudnivån vid måttligt gaspådrag men vid mer aktivt gasande så öppnas detta och man får fullt luftflöde samt även häftigare ljud. Men det är klart att det är kul med öppet filter och lite snyggare installation än original.
Nån som mer vetenskapligt prövat vinsterna av detta system?
Lenny wrote:uppar lite. jag har köpt ett sådant kit. KN tyfoon cold air intake till min rc. Installerat den idag oxå MEN! det står Pollution default. Problemet uppstår då jag varvar motorn vid höga varv. inte över 7000 alltså. motorn tappar alla sin hästar. Redan vid start av bilen sår det pollution default.
nån annan som installerat o fått detta felet eller vet nåt?
i alla fall ska beställa tid hos Peugeot om några dagar.
Men annars låter det extremt bra speciellt över 4500 rpm o vid 6200 off man flyger av stolen
Köpte från Ebay-usa total kostnad för varan 2850 kr ink frakt o tullavg. allt. Exkl arbete.
inte så att du har råkat förstöra en givare vid montering??
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto