få av låsbult utan nyckel...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
wavik©

få av låsbult utan nyckel...

Post by wavik© »

Har liksom råkat supa bort min låsnyckel till låsbulten och inte skrivit ner nuffrorna från nyckeln så pugg kunde inte fixa fram en nu....

De ja har e asså pugg orginal låsbult (konade jävlen me 4 hål i) och t16 fälg dvs att bulten sitter ett par cm in i fälgen så man kan glömma rörtång el svets.
Min ide är att borra ett hål i låsbulten å sen v-gänga skiten dra i en bult å skruva loss hela skiten, de borde väll funka?
nån som har nån anna bättre ide kanske?
stellan

Post by stellan »

kylspray är ju en klassiker om inte annat.

lossa alla andra bultar och rör runt i ringar har ja hört men undrar ja om de funkar =/

pinnsvets komemr du åt med aldeles utmärkt skulle ja tro
stellan

Post by stellan »

måla fälgarna med guld färg och parkera i något getto, vänta 20min och skräm sedan bort packet innan dom hinner sticka med hjulen.

funkar för mig :wink:
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Om det går så kan man borra med ett ca12mm i mitten av bulten tills man gått ner nästan hela huvudets höjd.. ligger man precis i mitten så kommer huvudet poppa av när man är igenom annars så får man bända till lite med fälgen när det är så pass lite kvar som håller ihop bulten.. därefter är det traditionella metoder för att få bort resterna..

Funkade på passagerarstolen iallafall 8)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

ring eller åk till en seriös däckfirma. Lämnade in en bil utan att nämna att jag hade låsnyckeln i hanskfacket. Kom o hämtade den senare, Np sa de. De var vana vid det problemet.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Finns specialverktyg till det där, hade såna när jag jobbade på skrot. Det är en hylsa som passar utanpå med gängor i. Nackdelen är att den inte gå att få dit på vissa fälgar.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
wavik©

Post by wavik© »

Leibel wrote:måla fälgarna med guld färg och parkera i något getto, vänta 20min och skräm sedan bort packet innan dom hinner sticka med hjulen.

funkar för mig :wink:

klart bästa iden hittils 8)
stellan

Post by stellan »

Eric's tips va nytt för mig när de gäller låsbultar. tror docj inte de funkar något vidare då dom är ruskigt hårda bultar :?

men prova funkar ju

eller åk til en däck firma och fråga, dom tror säkert inte du ska själa något 8)
WaZ

Post by WaZ »

När jag lyckades med samma sak så åkte jag iväg till "min" mek...
Han svetsade på nå skit som gjorde att han kunde dra av dom enkelt, var väl en mutter eller nåt...
Enkelt och billigt!
Snart i en Corrado G60... Mmm, kompressor smakar mumma!
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

undra vem de va ja prata me som hade samma problem.. o han hade tagit en vanlig hylsnyckel dunkat på me hammare o brutit loss bulten me våld vilja vaselin... kanske funkar?
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
stellan

Post by stellan »

banka på hylsa funkar bara på dom som har utvändiga spår.

ta en stor mutter (17mm) och svetsa fast den emd pinnsvets och sen kan du enkelt lossa den med ditt fälgkors

såvida du inte vart väldigt klantig och drat fast den jätte hårt och inte andvänt aluminium elelr koppar fett :roll:

låsbultar ska amn inte dra åt allt typ, gänga in den tills det är stop och dra pytte pytte lite till (5 grader eller nåt sånt) så den inte han gänga upp sig allt för lätt
Olof

Post by Olof »

Funkar det med grispitt mån tro?
PG

Post by PG »

Ta en hylsa som går över låset lägg lite smärgelduk i hylsan som ett rör = runt väggarna i hylsan slå på skiten över låset .......andvänd sedan spärrskaftet..................

meningen är att smärgelduken ska fungera så att den greppar om låset samt i hylsan så skiten inte glider
wavik©

Post by wavik© »

PG wrote:Ta en hylsa som går över låset lägg lite smärgelduk i hylsan som ett rör = runt väggarna i hylsan slå på skiten över låset .......andvänd sedan spärrskaftet..................

meningen är att smärgelduken ska fungera så att den greppar om låset samt i hylsan så skiten inte glider

kan ju va värt en försök...
PG

Post by PG »

Ja det ska gå .........du kan även göra att du tar hylsor slå den på men räkna med att du får bli av med två st......kommer inte ihåg mm på låset men den ska gå precis på sen får du ta till släggan för att slå på dom på låsen räkna med att du får slänga hylsorna sen med låset i OBS ta inte nån billig variant då dom spricker .......... Lycka till
PG

Post by PG »

Ps

Hummmmmm har inte jobbat som däcktjuv...........tappade min nyckel med men jag hade låset som snurrade Ds
Post Reply