Marcus wrote:Vad är det som ska svarvas och vad kan du tänka dig att ge för jobbet? Står du i så fall för materialet eller ska det ingå i priset?
Ett lamphus för en undervattenslampa, de underlättar om du har material som jag köper loss...men jag skulle kunna fixa det själv annars..
gärna så billigt som möjligt..
Kan maila en ritning så får du kika?
Marcus wrote:Vad är det som ska svarvas och vad kan du tänka dig att ge för jobbet? Står du i så fall för materialet eller ska det ingå i priset?
Ett lamphus för en undervattenslampa, de underlättar om du har material som jag köper loss...men jag skulle kunna fixa det själv annars.. gärna så billigt som möjligt.. Kan maila en ritning så får du kika?
Fick mailet nu. Det där är minst en heldagsjobb(vid en helt manuell svarv) när det var en så pass krånglig pryl. Har själv inte tid när det var ett sånt projekt.
Det kommer bli mycket billigare för dig att köpa en helt ny lampa skulle jag tro. Minst 1000:- kommer du få ge skulle jag tro för jobbet. Plus materiel för några hundringar.
Dj_Aleks wrote:Krånglig? ja tyckte den såg rätt simpel ut faktiskt de viktigaste e egentligen bara sjävla huvudet där lampan ska ligga...resten e inte jättepetigt...
För mig som ren hobbysvarvare(har svarv i garaget) så är det rätt mycket jobb med en sån där iaf så jag tackar nej.
Bara den delen när man ska svarva 20mm invändigt 104mm djupt skapar stora problem. Har själv inga så tunna svarvstål som klarar så djupt utan att knäckas.
Du kanske har mer erfaranhet så för dig kanske det är enkelt.
Dj_Aleks wrote:Krånglig? ja tyckte den såg rätt simpel ut faktiskt de viktigaste e egentligen bara sjävla huvudet där lampan ska ligga...resten e inte jättepetigt...
För mig som ren hobbysvarvare(har svarv i garaget) så är det rätt mycket jobb med en sån där iaf så jag tackar nej. Bara den delen när man ska svarva 20mm invändigt 104mm djupt skapar stora problem. Har själv inga så tunna svarvstål som klarar så djupt utan att knäckas.
Du kanske har mer erfaranhet så för dig kanske det är enkelt.
Vad kostar en ny likvärdig lampa då?
Har man inte skär så är de ju lite struligt =/ tack för att du kikade iaf =)
En likvärdig lampa med alla delar som behövs ligger på ca 8-9k så du förstår säkert varför ja vill göra den själv...och dessutom kan ja bestämma allt själv såhär =)
Dj_Aleks wrote:Har man inte skär så är de ju lite struligt =/ tack för att du kikade iaf =) En likvärdig lampa med alla delar som behövs ligger på ca 8-9k så du förstår säkert varför ja vill göra den själv...och dessutom kan ja bestämma allt själv såhär =)
oj var den så jäkla dyr. Ja då är det kanske värt att kosta på lite på tillverkningskostnaden om du nu hittar på nån som har rätt utrustning.
Är det en lampa att ha till dykning alltså?
Dj_Aleks wrote:Har man inte skär så är de ju lite struligt =/ tack för att du kikade iaf =) En likvärdig lampa med alla delar som behövs ligger på ca 8-9k så du förstår säkert varför ja vill göra den själv...och dessutom kan ja bestämma allt själv såhär =)
oj var den så jäkla dyr. Ja då är det kanske värt att kosta på lite på tillverkningskostnaden om du nu hittar på nån som har rätt utrustning. Är det en lampa att ha till dykning alltså?
Jepp...sjukt dyrt är de...finns inte så många tillverkare av dom ännu och därav priset...
Maila mig en ritning med då... Jag har ju resurserna, om jag har tiden (till rätt pris) är en annan fråga.
Har du nån iges- eller ug-modell kan du ju skicka den med, 3D är alltid bäst.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Tack Claes! vi kan säga såhär, får ja ihop den här lampan så kommer den synas på nätet i rätt kretsar...min gissning är att om du nu tar "rätt" pris så kommer fler vilja inhandla en sån eftersom de är ruggigt dyrt att köpa en ny och då refererar jag gladerligen till dig om du vill det...så se de som en investering med tiden =)
den e mailad nu förresten...
Jodå, omöjlig är den ju inte på nåt sätt. Men väl lite tidskrävande.
Jag har semester nu och försöker hålla mig så långt ifrån jobbet som möjligt Har du bråttom med den?
Du ska ha båda delarna som är ritade antar jag?
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Claes B wrote:Jodå, omöjlig är den ju inte på nåt sätt. Men väl lite tidskrävande. Jag har semester nu och försöker hålla mig så långt ifrån jobbet som möjligt Har du bråttom med den? Du ska ha båda delarna som är ritade antar jag?
Båda delarna ja...
först och främst behöver ja dubbel uppsättning av den..sen när ja fått ihop 2 lampor är tanken att jag ska kunna erbjuda antingen en hel lampa eller separata delar till kraftigt reducerade butikspriser...
Konstruktionen är en med separat batteripack, en canister som det så fint heter...denna skall vara i rostfritt, allt mellan 70-85mm beroende på batterikapacitet man vill ha...
I första hand ska ja se om jag kan få ihop den här, senare kan de bli aktuellt med en HID-variant av denna...
ALL tillverkning av lamphuset kommer gå till dig om du väljer att ta emot det...då kan vi komma överens om ett bra styckpris för ja lovar att de finns intresse för dom...
Dj_Aleks wrote:Nå Claes...va säger du? =) när hinner du fixa den? =) MVH!
Inte inom de närmsta 2 veckorna ivf.
Skulle ju gärna vilja hjälpa dig... Men som sagt det tar tid, du kanske skulle lämnat in den på ett företag så de får räkna på vad den kostar att tillverka(om du inte redan gjort det). Jag skulle kunna kolla lite på det med, men det blir som tidigast om 2 veckor det med isf.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Maila ritningen till mig så ska jag se om en kompis vill göra de..
går de att göra med en CNC fräs?
skicka så får jag ser ur de ser ut, och vad dom tror..har 2 st jag kan kolla med.
Joakim Enoksson wrote:hade en jobbarkompis somvar lite udda om man säger så. hanställde sig under ett nattskift och svarvade en JÄTTEDILDO i nylon/plast eller vafan till en kvinnlig bekanrt i stockholm...
Jag gjöt en i svart lim med en coca-cola petflaska som form...asabra å precis tokskön. Bästa med svarta är att det inte syns om de blir lite "skitiga"