ventus 102 har jag goda erfarenhetar av, anser själv att de helt klar prisvärda däck, bra grepp, tysta å slitstarka
hadde de på forden innan och nu även på min pugg
Har åkt på K102. Billigt däck men greppet var jag nöjd med, fast de var en smula halkiga i regn.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Okei, så K102 o toyon verkar vara två säkra kort. Ni som haft dessa har ni haft dom till hård stadskörning eller normal körning, behöver däck med riktigt bra grepp i, ska även användas till icke-normal körning såsom bana osv...
Ingen som kört på Eagle F1 GSD-3?
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Om det är GSD-3-varianten som sitter originalmonterad på 206GTi med 16" har jag kört på dem, annars var det den vanliga varianten. I vilket fall var jag mkt nöjd med dem både i vått och torrt.
EDIT: på min 206 GTi då alltså.
Visst verkade de slitas ganska snabbt, men på en så pass lätt bil lever de ett tag ändå. Slitaget på nuvarande icke GSD-3-variant på 406:an ska vi inte tala om..
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Nicklas wrote:Okei, så K102 o toyon verkar vara två säkra kort. Ni som haft dessa har ni haft dom till hård stadskörning eller normal körning, behöver däck med riktigt bra grepp i, ska även användas till icke-normal körning såsom bana osv...
Ingen som kört på Eagle F1 GSD-3?
kan säja att ja plågade min sierra me k102 däcken med gott resultat dvs lyckades hålla svampen kvar på vägen... (sierra + väghållning = NÄ)
Jag kan rekommendera Toyo däcken, funkar bra i regn och torrt! Vilket som, bra däck med lite hyffsat lite ljudnivå... Funkar även rätt så bra på snö och is
Snart i en Corrado G60... Mmm, kompressor smakar mumma!
däckia säljer yokohama... ganska dyra, men jag gillar mönstret i däcken dock så har jag hört att de är väldigt mjuka i gummiblandningen o inte håller långt. att de slits ganska fort.
Jo jag hittade dom på däckia, hittade dock inga priser... Får kolla med lokala däcksnubben o se va han har att säga... Han säljer yokohama, mönstret va riktigt rejsigt.. *vill ha*.
En sommar borde dom väl räcka iaf? Mycket högre krav har jag inte, däck är ju färskvara...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Jag är nöjd med mina T1-S, biter bra och känns väldigt säkra. Våtgreppet har försämrats en del efter 3 banträffar men mina förra däck var slitna redan när jag köpte bilen så jag vet inte hur stor försämring som är normalt vid minskat mönsterdjup.