vevlager ras
vevlager ras
Rasade vevaxeln och vevlagerna igår på min mi16
vet inte hur ja ska göra nu.. har dålig ekonomi och undrar om någon vet var man kan fixa nya grejor billigt???
pippa ej utan gummi en onsdag till
- Johan Jatko
Först av allt bör du demontera tråget och se hur illa det är och mäta upp vevaxeln. Antagligen på 2;an eller 3:ans cylinder det har rasat.
3:ans vevlager for för mig för ca 2 veckor sen, och för mig så var vevaxeln bara att kasta och antagligen så är även vevstaken förstörd eftersom lagret har roterat inne i vevstaken.
Gamla 1.9:an finns det hur mycket som helst av, kolla av blocket och bildemonteringarna så finns det gott om dom.
Nya grejer är bara att glömma, alltför dyrt!!
3:ans vevlager for för mig för ca 2 veckor sen, och för mig så var vevaxeln bara att kasta och antagligen så är även vevstaken förstörd eftersom lagret har roterat inne i vevstaken.
Gamla 1.9:an finns det hur mycket som helst av, kolla av blocket och bildemonteringarna så finns det gott om dom.
Nya grejer är bara att glömma, alltför dyrt!!
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
tillverkas ens nya såna saker än ? tror inte vevaxlar, stakar osv tillverkas längre så nytt e bara o glömma, gör d d än så lär d va svin dyrt!
405t16x4 - T04E IC i fronten
Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld

Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld

kolla om du skadat vevaxeln som sagt. har du det, leta begagnad, autofrance har billiga lager, typ 800 kr eller så. lätta att byta underifrån.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
- Johan Jatko
Vevlagren till 2-liters kostar 430:- från autofrance!
Jodå, såna grejer tillverkas ännu. Dock kostade en vevaxel 12k till min, en uppsättning vevstakar lika mycket till, så det är inget alternativ anyway.
Som sagt, bort med tråget, mät upp och se hur illa det är.
Jodå, såna grejer tillverkas ännu. Dock kostade en vevaxel 12k till min, en uppsättning vevstakar lika mycket till, så det är inget alternativ anyway.
Som sagt, bort med tråget, mät upp och se hur illa det är.
-94 405 Mi16, såld & krockad!
Johan Jatko wrote:Vevlagren till 2-liters kostar 430:- från autofrance!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Vevaxeln är nästan som en banan
hittar ingen vevaxel varken på skroten eller på blocket... nya vevlager går på 368:- hos den lokala reservdels handlaren och jag har hittat varför raset kom..
oljepumpen har en spricka på ca fem cm.. hittade en beg för 550:- inklusive frakt... behöver ja byta packningen till tråget också???? har någon en billig vevaxel liggande till en 1,9a???
oljepumpen har en spricka på ca fem cm.. hittade en beg för 550:- inklusive frakt... behöver ja byta packningen till tråget också???? har någon en billig vevaxel liggande till en 1,9a???
pippa ej utan gummi en onsdag till
Kolla cylinderfoder där vevlagren har gått!
Jag körde vevlagerras på min Xu9JAZ å när jag plocka ner skiten visade sig att vevtaken slog sönder cylfodret underifrån (föll bokstavligen i bitar när jag plockade ut den).
Jag körde vevlagerras på min Xu9JAZ å när jag plocka ner skiten visade sig att vevtaken slog sönder cylfodret underifrån (föll bokstavligen i bitar när jag plockade ut den).
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka