406 V6 2002.
Nya däck på originalfälg - vibrationer vid 100 km/h och däröver. Ej värre vid acceleration. Samma sak med de gamla däcken, samma sak med vinterdäcken.
Knappast några problem med däckbalanseringen eller med orunda fälgar alltså. Bromsskivorna är dessutom nya. Vad tycker ni att är nästa steg att ta?
Framvagnsjustering?
Detta skönhetsfel förstör hela körupplevelsen och får jag inte ordning på det är det ajöss med en annars skön bil. Känns trist.
Så tröttsamt med obalans i framvagn
Har liknande problem med en volvo V70. Han som bytte däck åt mig tittade på bakdäcken och sa åt mig att byta stötdämpare bak. Blev bättre, inte helt borta med däcken sitter åt fel håll så jag hoppas på att det är det.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Re: Så tröttsamt med obalans i framvagn
Har haft liknande problem med min 206 när jag kom upp i runt 90 Km/h så började det att vibrera, vibrationerna avtog lite vid 140.. gjorde en framvagnsinställning och alla vibrationer försvann,, känns som en helt ny bil
vet ej vart du bor men Pekkas framvagnsinställning är ett billigt och bra allternativ om du bor där vill säga...
vet ej vart du bor men Pekkas framvagnsinställning är ett billigt och bra allternativ om du bor där vill säga...
206 1,6 2001
Haha, skämt och sido, åk in och väg om däcken av en som kan. Sedan får du en framvangsljustering, sen ska de va väck. Du kan ha problem med skeva axlar, men moderna bilar har väl kuddar på axlarna för att dämpa vibbarna?
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...