Kvalite på tändstift.
Kvalite på tändstift.
Mina stift har gått ett par mil för länge nu, runt 3000 mil, och det är väl i längsta laget kanske. Det sitter NGK stift i peggan nu om jag inte minns fel.. ska jag fortsätta med dessa eller hur är det med tex bosch super 4 stift? Har hört att dom bara är skräp, och att 1/4 inte fungerar som dom ska?
Tändstiftsvärden är lite för stor för lilla jag.
Tändstiftsvärden är lite för stor för lilla jag.
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
Bosch super 4 är det inget som helst fel på, har suttit i den 405:an jag hade i ca 10000 mil...de sitter där än, kanske lite för länge....
Har inte hört ngt om att de skulle var defekta ofta heller, kompisen jobbar med att sälja bildelar och han har inte sagt något om det vilket jag vet att han skulle göra om så var fallet.
Har inte hört ngt om att de skulle var defekta ofta heller, kompisen jobbar med att sälja bildelar och han har inte sagt något om det vilket jag vet att han skulle göra om så var fallet.
Halo tändstift är väldigt bra tycker jag.
Bilen gick såpass mycket jämnare och finare så jag var tvungen att köpa nya Bosch Super 4 för att testa skillnaden och den är faktiskt tydlig, med bosch så kändes det helt ok men min finkänslighet tvingade mig att testa ordentligt så jag körde på olika varvtal, gaspådrag, mjuk körning m.m. i ca: 3 mil varpå jag bytte till mina halo igen och utförde samma sak. Jo tomgången upplevde jag som så exakt den kan bli, inte minsta vibration på tomgång, vid gaspådrag märkte jag ingen skillnad men däremot vid mjuk körning så blev det enkelt att växla 'mjukt' inga små juck eller nåt och vid släpp till motorbromsning så gick övergången från ge 'gas/släppa gas' betydligt mjukare, däremot så vet jag inget om kvaliten, jag har bara kört ca: 1800 mil med mina Halo stift än så länge och är mycket nöjd, dessa stift finns på bl.a. www.mekonomen.se och jag tror även Mercedes har dom.
p.s. det påstås att halo funkar ännu bättre efter ca: 100 mil
Bilen gick såpass mycket jämnare och finare så jag var tvungen att köpa nya Bosch Super 4 för att testa skillnaden och den är faktiskt tydlig, med bosch så kändes det helt ok men min finkänslighet tvingade mig att testa ordentligt så jag körde på olika varvtal, gaspådrag, mjuk körning m.m. i ca: 3 mil varpå jag bytte till mina halo igen och utförde samma sak. Jo tomgången upplevde jag som så exakt den kan bli, inte minsta vibration på tomgång, vid gaspådrag märkte jag ingen skillnad men däremot vid mjuk körning så blev det enkelt att växla 'mjukt' inga små juck eller nåt och vid släpp till motorbromsning så gick övergången från ge 'gas/släppa gas' betydligt mjukare, däremot så vet jag inget om kvaliten, jag har bara kört ca: 1800 mil med mina Halo stift än så länge och är mycket nöjd, dessa stift finns på bl.a. www.mekonomen.se och jag tror även Mercedes har dom.
Saab 900T -81 (Skrotas snart)
Saab 9000 T16 -89
Saab 9000 T16 -89
Kör ju också med Halo på min 605, men det är ju rätt stor prisskillnad...
Men för all del Halostiften fungerar bra, mina har gått ca 5000 mil och det går inte att se nån förslitning, btw finns det super4 stift till 605 SLi?
Det fanns inte det när jag skulle ha för 3 år sen, och då menar jag att Bosch inte hade det, inte att affären inte hade.
Men för all del Halostiften fungerar bra, mina har gått ca 5000 mil och det går inte att se nån förslitning, btw finns det super4 stift till 605 SLi?
Det fanns inte det när jag skulle ha för 3 år sen, och då menar jag att Bosch inte hade det, inte att affären inte hade.
Jodå, numera finns det nog till alla Peugeot men jag känner igen det du skriver, när jag köpte mina på micro i höstas så fanns det inte till just peugeot 605 -95 men det fanns till ex. 206 Gti, 306 XSi och 306 GTi och det är ju vad jag har förstått väldigt 'små' skillnader på de olika motorerna gällande tändstift. Jag luskade lite på detta själv i höstas och kom fram till att det verkar vara exakt samma stift till dessa modeller ->
306 2.0 XSi 94-96
306 CAB 97->
306 GTI 97
405 Mi16 93-96
605 SLi/SRi 90-96
Min tanke är helt enkelt att eftersom 605:an är ovanligare så har inte alla återförsäljare så bra info om vad som gäller på den men det är ju inga konstigheter på en vanlig 605:a.
Jag menar -vad är det för skillnad på motorn i ex. 206 GTi eller en 406 ST ? svar: ingen alls och det finns ju Bosch Super 4 till dom. Alltså borde det handla om att många återförsäljare inte har tillräcklig information eller är det jag som är helt ute och cyklar ?!?
306 2.0 XSi 94-96
306 CAB 97->
306 GTI 97
405 Mi16 93-96
605 SLi/SRi 90-96
Min tanke är helt enkelt att eftersom 605:an är ovanligare så har inte alla återförsäljare så bra info om vad som gäller på den men det är ju inga konstigheter på en vanlig 605:a.
Jag menar -vad är det för skillnad på motorn i ex. 206 GTi eller en 406 ST ? svar: ingen alls och det finns ju Bosch Super 4 till dom. Alltså borde det handla om att många återförsäljare inte har tillräcklig information eller är det jag som är helt ute och cyklar ?!?
Saab 900T -81 (Skrotas snart)
Saab 9000 T16 -89
Saab 9000 T16 -89
-
Flying
-
D.Carlsson
JannoL wrote:Halo tändstift är väldigt bra tycker jag.
Så halo är något att satsa på?
Känns bilen piggare?
206 GTI-01
- Johan Jatko
Det går ju alltid att gå in på www.halo.se och beställa... Eller ringa till någon av återförsäljarna och be dom skicka, kan inte kosta mycket i frakt...
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil