Köp av larm vad ska jag ha??
Köp av larm vad ska jag ha??
Nu har jag tröttnat helt på små äckliga klåfingriga amöbor som inte kan hålla fingrarna borta från min bil....
Skjuter upp idén att köpa R-däck och lägger istället pengarna på larm... har varit runt och hört lite och de flesta kör DEFA och CarGuard....
Ett måste för mig är Nivåsensor så att larmet går om någon försöker lägga vantarna på mina fälgar....
Frågan är om man skall lägga lite extra pengar och satsa på en "Kupésensor" som känner av röreler i kupén oxå bara för att vara extra säker?
Är även liten inne på att skaffa en sån där GSM-modul till CarGuard så att man kan styra larmet från mobilen samt att man får sms om larmet skulle gå....
Jag vill höra lite vad ni tycker om de olika märkena och gärna komma med åsikter och erfarenheter....
Ärligt talat så är jag så lack just nu så det får kosta vad det kosta vill
Men vad tror ni och vad tycker ni som har larm?
Skjuter upp idén att köpa R-däck och lägger istället pengarna på larm... har varit runt och hört lite och de flesta kör DEFA och CarGuard....
Ett måste för mig är Nivåsensor så att larmet går om någon försöker lägga vantarna på mina fälgar....
Frågan är om man skall lägga lite extra pengar och satsa på en "Kupésensor" som känner av röreler i kupén oxå bara för att vara extra säker?
Är även liten inne på att skaffa en sån där GSM-modul till CarGuard så att man kan styra larmet från mobilen samt att man får sms om larmet skulle gå....
Jag vill höra lite vad ni tycker om de olika märkena och gärna komma med åsikter och erfarenheter....
Ärligt talat så är jag så lack just nu så det får kosta vad det kosta vill
Men vad tror ni och vad tycker ni som har larm?
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Jag föredrar DEFA. Dels dycker jag att CarGuard hunden är ful, dels så kan man på DEFA välja hur larmet ska låta.
Nivåsensor går på 950:- (kostade min) och kupesensor kostar ca 350:- om jag minns rätt.
Min Defa har hittils fungerat utmärkt utan falsklarmningar.
Funktionsmässigt är nog Defa och CG jämförbara.
Kan rekommendera http://completecar.se/ som installatör.
GSM är kanske lite överkill, fast är man angelägen oom att få tag på slö***r som förstör bilen så kan det vara värt
.
Nivåsensor går på 950:- (kostade min) och kupesensor kostar ca 350:- om jag minns rätt.
Min Defa har hittils fungerat utmärkt utan falsklarmningar.
Funktionsmässigt är nog Defa och CG jämförbara.
Kan rekommendera http://completecar.se/ som installatör.
GSM är kanske lite överkill, fast är man angelägen oom att få tag på slö***r som förstör bilen så kan det vara värt
Vive la république!
jag hade difinitivt satsat på ett larm som varnar via sms.. om du ändå ska lägga ut pengarna så ta det. Utifrån egen erfarenhet vet jag att man snart inte längre bryr sig om larm som tjuter till höger o vänster för ingen anledning.. det har tyvärr blivit lite som rödluvan o vargen.. larm som tjuter men ingen som försöker bryta sig in, o när det väl händer ja... vem orkar titta då??..
om du vill vara riktigt seriös kan du ju alltid skaffa den här... http://www.youtube.com/watch?v=oj92HrBPTdg hehe
om du vill vara riktigt seriös kan du ju alltid skaffa den här... http://www.youtube.com/watch?v=oj92HrBPTdg hehe
Ett guldfärgad lejon med 110 vrålande hästar...
Puff wrote:jag hade difinitivt satsat på ett larm som varnar via sms.. om du ändå ska lägga ut pengarna så ta det. Utifrån egen erfarenhet vet jag att man snart inte längre bryr sig om larm som tjuter till höger o vänster för ingen anledning.. det har tyvärr blivit lite som rödluvan o vargen.. larm som tjuter men ingen som försöker bryta sig in, o när det väl händer ja... vem orkar titta då??..
Får nog ta mig f*n bli din idé där... Han verkar vara ganska effektiv
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
hellu
Nackdelen med carguard är att deras diod är blå och då vet man att där kan en gsm modul vara.. gsm störare kostar 500kr typ en mindre variant som sitter på endel resturanger.
Du kan ju alltid byta ut mot röd lampa samt kanske sätta en microvåg detektor som varnar när någon går nära bilen eller är i den, för glasskrossen som följer med kommer man skitlätt förbi.
Carguard har ju så att du kan köpa extra relän till dom andra knapparna. Finns en sån relä utgång över på knapp fyra om du vill koppla in någon tuta eller något som du kan fjärrstyra
Kanske kan grejja inkpl anvisning till carguard för ja har deras pärm.
Så kan du lätt göra det själv.
Tyvär brukar endel firmor missa att sätta säkring på blinkers men det kanske blir lätt så med presade priser.
// mrzalt
Du kan ju alltid byta ut mot röd lampa samt kanske sätta en microvåg detektor som varnar när någon går nära bilen eller är i den, för glasskrossen som följer med kommer man skitlätt förbi.
Carguard har ju så att du kan köpa extra relän till dom andra knapparna. Finns en sån relä utgång över på knapp fyra om du vill koppla in någon tuta eller något som du kan fjärrstyra
Tyvär brukar endel firmor missa att sätta säkring på blinkers men det kanske blir lätt så med presade priser.
// mrzalt
Volvo 740 (Big time Tutuppgradera)
Renault Traffic (godkänd skräphögl)
Renault Traffic (godkänd skräphögl)
- Peter Igelhammar
- Crew

Allså det e ingen Ferrari som folk vill stjäla du har. Spar lite pengar o skaffa baspaketet på Carguard. Du har ju inbyggd startspärr etc. Deras blåa diod lyser f*n upp halva stan o bilen får vara i fred. Det e ju faktiskt så till 99% att har man larm går bovarna till en annan bil.
Spar nu en slant till nya r-däck.
Här e nog vad du behöver
http://www.mds.se/products/styling_twoc ... emId=25146
Här e nog vad du behöver
Last edited by Peter Igelhammar on Sat Aug 11, 2007 0:31, edited 2 times in total.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
- Peter Igelhammar
- Crew

Mekhjälp & Teknik
Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Peugeot Sport Club Crew
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Just nu:
Tidigare:
Vem är Mr Cap?
Luuk wrote:Puff wrote:jag hade difinitivt satsat på ett larm som varnar via sms.. om du ändå ska lägga ut pengarna så ta det. Utifrån egen erfarenhet vet jag att man snart inte längre bryr sig om larm som tjuter till höger o vänster för ingen anledning.. det har tyvärr blivit lite som rödluvan o vargen.. larm som tjuter men ingen som försöker bryta sig in, o när det väl händer ja... vem orkar titta då??..
Får nog ta mig f*n bli din idé där... Han verkar vara ganska effektiv
hehe, visst gör han
Ett guldfärgad lejon med 110 vrålande hästar...
Peter Igelhammar wrote:Allså det e ingen Ferrari som folk vill stjäla du har. Spar lite pengar o skaffa baspaketet på Carguard. Du har ju inbyggd startspärr etc. Deras blåa diod lyser f*n upp halva stan o bilen får vara i fred. Det e ju faktiskt så till 99% att har man larm går bovarna till en annan bil.
Här e nog vad du behöver
Mjo det må låta dyrt efter min redogörelse... men har fått offerter på drygt 5000:- då inkl. montering och nivåsensor... och det är på CarGuards T70C.... och nivåsensorn kostar drygt 700:- till så det är det värt att kanske slippa en skälvriskt på 2000:- vid eventuell stöld + en massa strul...
GSM-modulen är ju en annan historia vilket jag inte kommer köpa just nu i alla fall....(men det är ju en kul grej)
För övrigt så Peter.... skulle du bott på samma ställe som jag så skulle troligen du oxå satsat på ett larm......... dem som bor i järfälla/kallhäll/jakan vet vad jag menar....
Ställde mig för övrigt i kö för boende parkering i garage..... 8-10 års vänte tid...... lagom kul.....
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
- danielr112
gör som jag- sälj bilen. köp en cykel. ha cykeln låst i en låst garderob i lagenheten
nej men bara att det blinkar och dioden som sitter där ser profsig ut tar bort några av idoterna. dock pundarna kommer man aldrig ifrån. de bryr sig inte om om det tjuter. och LÄMNA ALDRIG ngt i bilen.. spelar ingen roll va man har för larm. sitter de en stereo i tar det 15 sek så är den borta och så är tjuvarna också. oavsett alarm.
nej men bara att det blinkar och dioden som sitter där ser profsig ut tar bort några av idoterna. dock pundarna kommer man aldrig ifrån. de bryr sig inte om om det tjuter. och LÄMNA ALDRIG ngt i bilen.. spelar ingen roll va man har för larm. sitter de en stereo i tar det 15 sek så är den borta och så är tjuvarna också. oavsett alarm.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
daromer wrote:gör som jag- sälj bilen. köp en cykel. ha cykeln låst i en låst garderob i lagenheten![]()
Mjo helt sant som du säger... är nu mera ganska noga med att plocka tu allt av värde ur bilen... men det stoppade dem inte från att sno sidoblinkersarna ändå...
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
- danielr112
Luuk wrote:daromer wrote:gör som jag- sälj bilen. köp en cykel. ha cykeln låst i en låst garderob i lagenheten![]()
Mjo helt sant som du säger... är nu mera ganska noga med att plocka tu allt av värde ur bilen... men det stoppade dem inte från att sno sidoblinkersarna ändå...
E ju lite jobbigt att behöva ta med sig dem =)
------------------------------------------
daromer wrote:Luuk wrote:daromer wrote:gör som jag- sälj bilen. köp en cykel. ha cykeln låst i en låst garderob i lagenheten![]()
E ju lite jobbigt att behöva ta med sig dem =)
Hehe aa precis.... de va jag tänkte med... så jag sket i det..... men då blev jag av med dem
Kommer troligtvis installera ett T70C med nivå och kupé sensor.... hur många här kör med CarGuard?? kommer köra på min orginal fjärr först och främst.... vad tycker ni om larmet ni som kör med det nu??
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Re: hellu
mrzalt wrote:Nackdelen med carguard är att deras diod är blå och då vet man att där kan en gsm modul vara.. gsm störare kostar 500kr typ en mindre variant som sitter på endel resturanger.
// mrzalt
Vilken inbrottstjuv tänker "HOLY SHIIIET, en blå diod, läääär ju finnas gsm, så jag plockar upp en gsm-störare!!!!" Dessutom går gsm att välja till Defa med. Cargard med blå diod sitter i varannan nybils vindruta idag och det är väääldigt få som har gsm.
Ser en tjuv något intressant i bilen så knackar han rutan varesig det är ett budgetlarm eller det finaste på marknaden. Han är ändå därirån på mindre än en minut.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Re: hellu
Kristian wrote:mrzalt wrote:Nackdelen med carguard är att deras diod är blå och då vet man att där kan en gsm modul vara.. gsm störare kostar 500kr typ en mindre variant som sitter på endel resturanger.
// mrzalt
Vilken inbrottstjuv tänker "HOLY SHIIIET, en blå diod, läääär ju finnas gsm, så jag plockar upp en gsm-störare!!!!" Dessutom går gsm att välja till Defa med. Cargard med blå diod sitter i varannan nybils vindruta idag och det är väääldigt få som har gsm.
Ser en tjuv något intressant i bilen så knackar han rutan varesig det är ett budgetlarm eller det finaste på marknaden. Han är ändå därirån på mindre än en minut.
Så sant så.... så åter igen... Trunk Monkeyn är ju det ända klockrena alternativet än så länge...
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

El-stängsel stötar i karossen? 
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Jag har carguard t70c med nivåsensor. Har då haft bilen ifred sen jag köpte de larmet. Gick på 5000kr installerat och klart. Precis som folk säger så har bilen larm så går tjuven på nästa.
Jag har trygghansa och där får jag varken lägre premie eller borttagen självrisk vid inbrott. Kolla upp me ditt försäkringsbolag va du får innan.
Jag har trygghansa och där får jag varken lägre premie eller borttagen självrisk vid inbrott. Kolla upp me ditt försäkringsbolag va du får innan.
Men de larmet hade ändå inte skyddat dina blinkers. Sen om du trycker på nyckeln för att låsa, för att se vart bilen är så stänger de av mitt larm iaf. Så man får passa sig lite vad man trycker på. och tutan har lagt av så jag måste få den fixad på onsdag. Men men, har tjuven gått förbi min bil en gång så var det vinst!
MrTobias wrote:Precis som folk säger så har bilen larm så går tjuven på nästa.
Ja, kanske i 1 fall av 10. Bästa inbrottsskyddet är ändå att tömma bilen på värdesaker. Har du något värdefullt i bilen som ligger synligt så får du inbrott varesig du har larm eller inte. Finns det ingen bil på parkeringen som har något synligt så tar väl tjuven isåfall en bil på måfå och då väljer han väl oftast någon utan larm.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011