Skramlande ljud vänster fram 405 MI16
Skramlande ljud vänster fram 405 MI16
Hej! På min 405 MI16 skramlar det lite metalliskt så fort det kommer minsta ojämnhet på väglaget. Körde på en grusväg och det skramlade som in i bomben... är lite orolig. Det är garanterat från vänstra fram-hjulet. Såg uppifrån at det var rostigt under plastkåpan som sitter över fjädern... kan det bara vara packningen där uppe?
Skulle rekomendera att du ser över hela paketet där nere. Länkarmen och bussningarna till den. Kräningshämmaren och styrstag. De e bara å kolla å rycka för å kolla glapp... Det skall inte vara några större glapp.
När du ändå är där och grottar så kolla fjädring och dämpning för å se om den är slut/trasig (borde vara därför de gungar).
Att hastighetsmätaren hoppar skall nog inte ha med samma sak att göra.
När du ändå är där och grottar så kolla fjädring och dämpning för å se om den är slut/trasig (borde vara därför de gungar).
Att hastighetsmätaren hoppar skall nog inte ha med samma sak att göra.
Haha... roligt värre... har haft bilen upphissade 2 ggr och letat förgäves efter glapp eller liknande... Märkte när jag rensade ut skatboet ur luftfiltret att muttern som sitter i motorrummet över fjädern var ganska lös ^^ skruvade åt den en aning och problemet löst.
Men frågan är nu hur mycket man ska skruva åt denna? Eller behöver den bara sitta åt?
Men frågan är nu hur mycket man ska skruva åt denna? Eller behöver den bara sitta åt?
- Eric Josefsson
maeth wrote:Haha... roligt värre... har haft bilen upphissade 2 ggr och letat förgäves efter glapp eller liknande... Märkte när jag rensade ut skatboet ur luftfiltret att muttern som sitter i motorrummet över fjädern var ganska lös ^^ skruvade åt den en aning och problemet löst.
Jag har kontramutter på mina ben, men dom är inte orginal, men någon slags låsmutter brukar det vara.
Korrekt moment har jag aldrig dragit ett fjäderben med.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
haft samma problem med skaller ifrån fästet till fjäderbenet. jag drog åt muttern för hand någon gång men det lossna bara igen så drog skiten med bultdragare. har setat kvar sen dess iaf
o inga andra bieffekter vad jag märkt.
Insexhålet i mitten är nån skum dimension med. 7mm om jag inte minns fel. inget en normal insexssats inehåller iaf. men med bultdragare så behövde man inte hålla emot utan den fick fast muttern bra ändå
Denna alltså

Insexhålet i mitten är nån skum dimension med. 7mm om jag inte minns fel. inget en normal insexssats inehåller iaf. men med bultdragare så behövde man inte hålla emot utan den fick fast muttern bra ändå
Denna alltså

//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/