Larm klistermärke nödvändigt??
Larm klistermärke nödvändigt??
Någon som vet om man måste ha kvar de där blaffiga klistermärkena i rutorna för att tappa självrisken vid inbrott?? Har Carguard nu och fulare, större klistermärken har jag aldrig sett... Förstör ju hela kärran.. 
- Peter Igelhammar
- Crew

Se till att få dit den stora blå blinkdioden om du inte har det från dem, så missar ingen ditt larm 
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Re: Larm klistermärke nödvändigt??
Igge wrote:Någon som vet om man måste ha kvar de där blaffiga klistermärkena i rutorna för att tappa självrisken vid inbrott?? Har Carguard nu och fulare, större klistermärken har jag aldrig sett... Förstör ju hela kärran..
Kort fråga... vad har du för försäkringsbolag? har ringt runt till de flästa stora försäkringsbolagen... och det är inget av dem jag har ringt som har kvart självriskelimineringen med hjälp av larm....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:Igge wrote:Någon som vet om man måste ha kvar de där blaffiga klistermärkena i rutorna för att tappa självrisken vid inbrott?? Har Carguard nu och fulare, större klistermärken har jag aldrig sett... Förstör ju hela kärran..
Kort fråga... vad har du för försäkringsbolag? har ringt runt till de flästa stora försäkringsbolagen... och det är inget av dem jag har ringt som har kvart självriskelimineringen med hjälp av larm....
Inte vid inbrott men vid stöld har jag för mig. On bilen nu skulle bli stulen så finns det inga möjligheter för försäkringsbolaget att ta reda på om du tog de fula klistermärken bort eller ej
@Igge: Själv valde jag DEFA just för att slippa Carguads pubertala klistermärken som ser ut att vilja säga "är du kaksig läään?"
Vive la république!
dado wrote:Luuk wrote:Igge wrote:Någon som vet om man måste ha kvar de där blaffiga klistermärkena i rutorna för att tappa självrisken vid inbrott?? Har Carguard nu och fulare, större klistermärken har jag aldrig sett... Förstör ju hela kärran..
Inte vid inbrott men vid stöld har jag för mig. On bilen nu skulle bli stulen så finns det inga möjligheter för försäkringsbolaget att ta reda på om du tog de fula klistermärken bort eller ej.
@Igge: Själv valde jag DEFA just för att slippa Carguads pubertala klistermärken som ser ut att vilja säga "är du kaksig läään?".
Jag har fått bilden att för försäkringsbolagen så kvittar det om man har larm eller inte... oavsätt brott/skada
Fördelen med CarGuard är dess stora feta blåblinkande diod... den går lixom inte att missa...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:dado wrote:Luuk wrote:Igge wrote:Någon som vet om man måste ha kvar de där blaffiga klistermärkena i rutorna för att tappa självrisken vid inbrott?? Har Carguard nu och fulare, större klistermärken har jag aldrig sett... Förstör ju hela kärran..
Inte vid inbrott men vid stöld har jag för mig. On bilen nu skulle bli stulen så finns det inga möjligheter för försäkringsbolaget att ta reda på om du tog de fula klistermärken bort eller ej.
@Igge: Själv valde jag DEFA just för att slippa Carguads pubertala klistermärken som ser ut att vilja säga "är du kaksig läään?".
Jag har fått bilden att för försäkringsbolagen så kvittar det om man har larm eller inte... oavsätt brott/skada
Fördelen med CarGuard är dess stora feta blåblinkande diod... den går lixom inte att missa...
Hos länsförsäkringar ska det gälla för stöld har jag för mig. Den blåa dioden är ju en smaksak
Vive la république!
Nej det finns inga direkta krav att klistermärken ska sitta kvar. Kravet är att larmet är fungerande vid inbrottet/stölden.
Vad det gäller godkänt larm så är det ganska vanligt att självriskreduceringen är borttagen. Länsöförsäkringar har däremot kvar den delvis. Man får betala halva självrisken (alltså 1000kr) och det gäller vid både inbrott och eller stöld.
Vad det gäller godkänt larm så är det ganska vanligt att självriskreduceringen är borttagen. Länsöförsäkringar har däremot kvar den delvis. Man får betala halva självrisken (alltså 1000kr) och det gäller vid både inbrott och eller stöld.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Kristian wrote:Nej det finns inga direkta krav att klistermärken ska sitta kvar. Kravet är att larmet är fungerande vid inbrottet/stölden.
Kristian, din kunskap i försäkringsfrågor är ett stort tillgång för PSC.
Vive la république!
dado wrote:Kristian wrote:Nej det finns inga direkta krav att klistermärken ska sitta kvar. Kravet är att larmet är fungerande vid inbrottet/stölden.
Kristian, din kunskap i försäkringsfrågor är ett stort tillgång för PSC.![]()
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
dado wrote:Kristian wrote:Nej det finns inga direkta krav att klistermärken ska sitta kvar. Kravet är att larmet är fungerande vid inbrottet/stölden.
Kristian, din kunskap i försäkringsfrågor är ett stort tillgång för PSC.![]()
Tack
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Tack för svar! Jag har Dina försäkringar och de säger att vid inbrott tappar man självrisken om man har ett godkänt larm.. Ang valet av larm blev det Carguard då BRL hävdade att inte Defa gick på Coupén.. Nu vet jag att det gör det, min bror har Defa på sin.. Gillar den blåa dioden, nästan så att man ser det i sovrummet då kärran är parkad utanför!
By the way, märkerna åkte bort! Bedrövligt stora blaffor..
By the way, märkerna åkte bort! Bedrövligt stora blaffor..
Igge wrote:Tack för svar! Jag har Dina försäkringar...
Vad f*n, vad har jag då??

Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"