Rostfri Slutburk till 406 Coupe

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Igge

Rostfri Slutburk till 406 Coupe

Post by Igge »

Jag har kollat igenom alla gamla topics o hittar inget svar på denna.. Förre ägaren bytte mellan röret till rostfritt och nu börjar det bli läge att byta slutburken, helst då också till rostfritt.. Men måste jag köpa Ferrita då eller finns det andra alternativ?? Någon som vet ca pris på ett byte? Det är en 2.2a 03..

Sen, en annan fråga - En polare har en Cooper S (förlåt att jag svär..) men han har börjat att köra på 98 i den och hävdar att kärran går bra mycket bättre, kan det skada pärlan eller funkar det att tanka 98?? Är det rekomenderat om man säger så...

Tackar för svar!

O om någon vet en bra mek för att byta slutburken i Sthlm så är ni välkommen att tipsa! Annars blir det Friebergs eller Gör det själv macken..
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Jag har samma motor som du och märker inte att det blir starkare med 98, däremot liiiite jämnare på tomgång kanske. Motorn går dock jämt redan på 95 så det är svårmätt. Och bensinförbrukningen kanske går ner lite men inte så att det är värt den mellanskillnad i pris som skiljer. :)

På min gamla 306 Gti monterade jag ett avgassystem fårn Uppsala Avgasteknik. Dom kan jag verkligen rekomendera. Billiga var dom för 5 år sen iaf. 4600 för ett helt system specialgjort för min bil!
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Igge

Post by Igge »

Tack för det!! Då fortsätter jag med 95, det kanske är skillnaden mellan en Pegga o en mini..de behöver lite extra! Hehe

Ska kolla upp dom i Uppsala!

Shysst kärra föresten! Har haft min sen april och är brutalt nöjd! Man tröttnar aldrig på att höra alla fina kommentarer från folk, tom på Peugeot verkstan har tre (3) mekaniker berömt kärran! Svinnöjd!!
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Igge wrote:Tack för det!! Då fortsätter jag med 95, det kanske är skillnaden mellan en Pegga o en mini..de behöver lite extra! Hehe

Du kan ju alltid prova och bilda en egen uppfattning, skadar inte :wink:
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
Igge

Post by Igge »

Det är sant!
Simon!

Post by Simon! »

Jag tankar numer 99 i kärran. Har inte bestämt mig om jag upplever någon skillnad ännu. Och det är inte en 2.2.a jag rattar ;)

OnT:

jag skulle köpa feritta om du ska ha rostfritt.
Jaguar x300 4.0l

Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
Post Reply