Går de att köpa på Peugeot eller nån annanstans?
Kan man köpa skärmbreddare och medföljande lister nya eller är de reservdelar som inte går att få tag i nytt?
Svaret jag fick av Peugeot var att man måste kopa hela listen dvs den svarta och den röda delen. Kostnad för en dörrsida 800kr. Mao dyrt om man skall ha till hela bilen!!
Inte kan det väl vara så illa att man måste köpa en hel list? Dom måste väl gå att få tag på lösa.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Clarre wrote:Inte kan det väl vara så illa att man måste köpa en hel list? Dom måste väl gå att få tag på lösa.
Visst går det, bara man får tag i rätt reservdelskille.
Leverantörer som Berners, Würth m.fl brukar ha sånt i storpack, men dom säljer mest till verkstäder osv så då får man ha lite kontakter. Beställde en låda listpluppar till mercan via Berners en gång, kostade korvören för en påse med 50st. Merca ville ha 5.-/st + moms för dom, blir mycket om man ska ha till hela bilen.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tack så mycket! Det där lär jag behöva när jag sticker till Peugeot imorgon. En fråga bara, bild 3 art nr 6991 87, de sitter liksom en gummiring runt dem i hålen man fäster dem i i karossen. Får man med dem också?
Tack så mycket! Det där lär jag behöva när jag sticker till Peugeot imorgon. En fråga bara, bild 3 art nr 6991 87, de sitter liksom en gummiring runt dem i hålen man fäster dem i i karossen. Får man med dem också?
Nope, fick inte med några gummiringar, hittar inte heller dem i Laser;
Rättelse så verkar bild 3 ha art.nr; 6992 31.
Last edited by general on Fri Aug 31, 2007 9:58, edited 1 time in total.
Nope, fick inte med några gummiringar, hittar inte heller dem i Laser; Rättelse så verkar bild 3 ha art.nr; 6992 31.
Var nere på pugg och köpte nyss. Han hittade dock inga clips men skulle ta hem dem, tack för art nr! Fick dessutom en jävla rabbat Påsen med hullingarna (bild 3) kostade 100kr för 20st Köpte även några påsar med några andra hullingar, de är runda och släta som man trycker in i hålet och så sätter man på nån platta på baksidan så de inte åker av. Fick dock allt för 100 kr fastän det skulle kosta upp mot 200kr