Tjena,
Glömde en sak i 406an (coupén) och klev in genom höger dörren, så stod det "Economy mode activated" i datorn... Kollade instruktionen, men kunde inte se nåt.. nåt som kan hjälpa mig att få ner pulsen??? Vad gör man åt det, är det nåt galet??
Mvh Igge!
"Economy mode activated" - Nåt fel???
Det är ingen fara! Det som händer är ifall du låter tändningen vara på ett tag så går den in i economy mode. Det är ett sparläge där den stänger stereo mm. Detta för att förhindra att dra ut batteriet. För att gå ur economy mode så räcker det med att du startar motorn...
Reservdelsbytare på Peugeot Malmö
106 Rallye -97 *Såld*
106 Rallye -97 *Såld*
- Peter Igelhammar
- Crew

Re: "Economy mode activated" - Nåt fel???
Igge wrote:Tjena,
Glömde en sak i 406an (coupén) och klev in genom höger dörren, så stod det "Economy mode activated" i datorn... Kollade instruktionen, men kunde inte se nåt.. nåt som kan hjälpa mig att få ner pulsen??? Vad gör man åt det, är det nåt galet??
Mvh Igge!
Din bil staffar dej och kommer bara låta sej varvas till 2500 rpm nästa vecka
Härligt med att Migge e med här nu, då har vi en till på puggverkstad som kan svara.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Re: "Economy mode activated" - Nåt fel???
Peter Igelhammar wrote:
Härligt med att Migge e med här nu, då har vi en till på puggverkstad som kan svara.
Ska göra så gott jag kan iaf! Bara nybörjare men litta har man snappat upp!
Reservdelsbytare på Peugeot Malmö
106 Rallye -97 *Såld*
106 Rallye -97 *Såld*
"Economy mode activated"
Fikk du slått av Radio da????
På min 406 mod 1999 dog ny ph2. mod får jag av å til ikke slått av radio!
Orginalradio från Clarion. Har hørt at det skal være softwarefeil/-bugs på den (omgangsfeil på første ph 2 serie) . Så da lå jeg den stå og skru ned volum.
Etter en viss tid blir den skrudd av, og når jag neste gang bruker bilen får jag "Economy mode activated" .... dvs at bilens dator har skrudd av strømmen til visse enheter. Farlig er det ikke, bare tar det lungt!
Ellers har du "lav nivå bremsevæse" når du drå i handbrems. Det er også typisk feil på 406 (det er kontakt til handbrems som da må byttas!).
På min 406 mod 1999 dog ny ph2. mod får jag av å til ikke slått av radio!
Orginalradio från Clarion. Har hørt at det skal være softwarefeil/-bugs på den (omgangsfeil på første ph 2 serie) . Så da lå jeg den stå og skru ned volum.
Etter en viss tid blir den skrudd av, og når jag neste gang bruker bilen får jag "Economy mode activated" .... dvs at bilens dator har skrudd av strømmen til visse enheter. Farlig er det ikke, bare tar det lungt!
Ellers har du "lav nivå bremsevæse" når du drå i handbrems. Det er også typisk feil på 406 (det er kontakt til handbrems som da må byttas!).