Frågor om Peugeot 605

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

När det gäller elspeglarna är det ganska vanligt att knappen går sönder.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

:D Du är hennes nu. :D

Är du förälskad nu kommer du att vara det resten av ditt liv. Skönare bil finns knappt.

P 307 o 407 är underbara de med. Man bara flyter fram.... :D
Captain Klutz
V_605

Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin :roll:
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen ;)
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt. :tard:
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Sitter ett litet lås i motorrummet, vid höger framlampan ungefär. Med det låset stänger man av sirenen till larmet. Kanske är avstängd? Var sirenen sitter vet jag faktiskt inte... Letade aldrig efter min då larmet trots 26000 mil och 10 år faktiskt fungerade klanderfritt. :shock:
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Ingo »

Claes B wrote:Sitter ett litet lås i motorrummet, vid höger framlampan ungefär. Med det låset stänger man av sirenen till larmet. Kanske är avstängd? Var sirenen sitter vet jag faktiskt inte... Letade aldrig efter min då larmet trots 26000 mil och 10 år faktiskt fungerade klanderfritt. :shock:

Stämde bra det du ;) nu funkar larmet, dock går det ej igång då ja öppnar förardörren men med alla andra dörrar å baklucka funkar de som det skall. Lite märkligt tycker jag.

Har idag haft isär knappsatsen till elspeglarna och konstaterat att kopparn på kretskortet ärgat bort på ett ställe där så ja försöker nog fixa ett nytt på skroten eller kan man löda på det?

Försökte mig även på att byta lampa till digitalklockan men det fick jag avbryta för att inte ha sönder något :? Monterade bort plastkåpan som sitter i överdelen av instrumentpanelen vilket var rätt klurigt för de hade gömt skruvarna rätt bra. När ja sen skulle dra ut hela härligheten ville ju ventilationspaketet mm följa med ut och jag tordes inte göra det. Är det enklare att plocka bort den nedre delen av av panelen och komma åt klockan därifrån eller var ja på rätt spår? Tycker det verkar jädrigt bökigt iaf men jag är ingen van mekare heller å andra sidan :roll:

Har också konstaterat att jag inte har någon värme i bilen, går ju bra nu på sommaren.. Tycker mig dock känna att det kommer en aning varmluft med full fläkt på men inte alls som det borde. Vad brukar vara den vanligaste orsaken till det? Den läcker iaf inte kylarvätska det har jag konstaterat.

F.ö. går bilen som en klocka än så länge :D
Hyundai I30 1.6Crdi "blue" 2010
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Ingo

Post by Ingo »

Hej igen! Någon som har något bra tips på varför min kupevärme inte fungerar? Och var sitter värmeväxlaren förresten? Gissar på att det är den som krånglar då min ac med temp.reglering fungerar perfekt. Vilket betyder att vredet till temp.väljaren fungerar antar jag.
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Dr. Mabuse »

Ingo wrote:Hej igen! Någon som har något bra tips på varför min kupevärme inte fungerar? Och var sitter värmeväxlaren förresten? Gissar på att det är den som krånglar då min ac med temp.reglering fungerar perfekt. Vilket betyder att vredet till temp.väljaren fungerar antar jag.

Det kan vara luft i värme-elementet. Var man pyser ut den har jag tyvärr ingen aning. Det finns inga Haynes-manualer till 605. :evil:
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
JohanSG

Post by JohanSG »

Slik fungerer koden på -95 605:

Nøytralisering:
Skru på tenning
Tast inn personlig kode
Trykk "C"
Tast inn kode 0-0-0-0
Trykk "C"

Du skal nå slippe å taste kode for å starte bilen!

For å sette igang igjen systemet ,å du først sette på tenningen og så taste din personlige kode!
I din bil vil den derfor ikke komme på ettersom du ikke har koden!!!

Nøkkelen har INGEN ting med startsperra å gjøre.

Tror nok at dårlig varme kan komme av to ting.
1. Motoren som regulerer varmen gjennom varme-elementet kan fungerer dårlig. (Sitter ved ditt høyre kne)
2. Varme-elementet kan være tett/ha dårlig sirkulasjon. Luftes med skrue helt inn til torpedoveggen bak motoren. Går å plukke ut fra passasjersiden inne i bilen.
***DIESEL***
Peugeot 605 SRDT 2,5
Peugeot 604 GTD Turbo
Ingo

Post by Ingo »

Tack för tipsen ska kolla närmare på värmeproblemet imorn å se om de går att lufta. Det där om en motor vid mitt högra knä :o måste jag också kolla upp. Vad är det för motor? En som reglerar flödet till värmeväxlaren? Jaja får kolla på det imorn å se om ja blir nått klokare.
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Ingo

Post by Ingo »

Är det den vita plastpluggen/skruven som sitter intill torpedväggen man ska skruva på för att lufta? Den sitter på en slang som går genom torpedväggen på passagerarsidan och jämte den går det ytterligare en. Antar att det är de slangarna som går till elementet. Om det är den ska man sen skruva ur den helt och låta det pysa tills de kommer vätska?
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Ingo wrote:Är det den vita plastpluggen/skruven som sitter intill torpedväggen man ska skruva på för att lufta? Den sitter på en slang som går genom torpedväggen på passagerarsidan och jämte den går det ytterligare en. Antar att det är de slangarna som går till elementet. Om det är den ska man sen skruva ur den helt och låta det pysa tills de kommer vätska?

Japp, den skrven är det, skruva ur den några varv med motorn igång och varmkörd tills det kommer vatten utan luft i, gör samma sak med skruven vid termostathuset för att vara säker på att all luft är borta.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by JohanSG »

Ingo wrote:Tack för tipsen ska kolla närmare på värmeproblemet imorn å se om de går att lufta. Det där om en motor vid mitt högra knä :o måste jag också kolla upp. Vad är det för motor? En som reglerar flödet till värmeväxlaren? Jaja får kolla på det imorn å se om ja blir nått klokare.

Er en liten el.motor som regulerer vannet til varmeelementet ja!
Men prøv å lufte først som Claes B skrev. Tror det er ganske vanskelig å nå denne motoren med instrumentpanelet på...
***DIESEL***
Peugeot 605 SRDT 2,5
Peugeot 604 GTD Turbo
Ingo

Post by Ingo »

Nu har jag kört hela sommarn men har fortfarande inte fått igång kupevärmen trots luftning. Jag gissar att det är elmotorn som reglerar flödet som strular precis som JohanSG säger. Hur gör jag för att komma åt den och kolla ifall det är den som strejkar? Johan säger att den sitter vid mitt högra knä?? Innebär detta att jag måste riva ned hela instrumentbrädan?
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

Ingo wrote:Upp

Nu har jag kört hela sommarn men har fortfarande inte fått igång kupevärmen trots luftning. Jag gissar att det är elmotorn som reglerar flödet som strular precis som JohanSG säger. Hur gör jag för att komma åt den och kolla ifall det är den som strejkar? Johan säger att den sitter vid mitt högra knä?? Innebär detta att jag måste riva ned hela instrumentbrädan?

Ja du får ta bort panelen där för att komma åt den.
Captain Klutz
V_605

----------------
Ingo

Post by Ingo »

:shock: då lär det ta några dagar med andra ord
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Peugeot_605
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peugeot_605 »

Ingo wrote::shock: då lär det ta några dagar med andra ord

:D Nää, ett par tre timmar i alla fall. :lol:

Nä inte riva ned hela instrumentpanelen, bara vänster sida vid ditt högra knä och delar av den stereon o AC panelen sitter i.

Fråga Landberg nu, han har varit där o rotat nyligen. :D :D
Captain Klutz
V_605

----------------
Ingo

Att Landberg

Post by Ingo »

Landberg kan du tipsa mig så blir jag glad!? Har inte orkat ge mig på den själv än för jag vet liksom inte var jag ska börja :roll:

Kan panelerna, askkopp med mera avlägsnas utan att montera ned hela instr.brädan så jag kommer åt motorn till värmeregleringen?

Go bil du köpt förresten :D Synd jag inte hann övertala dig att köpa min bara. Fast jag börjar överväga att behålla min ändå för jag tycker för bra om den helt enkelt
Toyota Avensis 99a
Citroen Xantia 97a
Peugeot 605 95a
Post Reply