kontakter på stereon i 207

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Wångö

kontakter på stereon i 207

Post by Wångö »

tjena

ska köpa en ny 207 inom 2 månader ungefär och funderar på att koppla in en liten bas för att få lite härligt ljud . har inte lyssnat på ljudet orginal men de kommer inte bli jbl-systemet. så ja undrar om någon vet vad det finns för kontakter på huvudenheten..

http://www.brl.se/default.aspx?mc=262&c=262&p=2694

funderade på detta.. vill inte ha för mkt bas så ja tror detta är lagom..
är inte så haj på en och kablar och så men ja vet ju hur man kopplar ifrån stereon men tänkte ja skulle slippa slutsteg och så .
och är de möjligt att ta ström från t.ex en baklampa för att få ström till den. i infon står det 11-14,4v / 10 A ?!
fapman

207 kontakter

Post by fapman »

Hej!
Du kan inte ta ström från någon lampa då får BSI (intelligent? strömfördelare) tuppjuck och det vill du inte. Dra en riktig strömkabel antingen under bilen (det gjorde jag) eller borra hål i torpedväggen samt toktäta efter att kabeln är inne i bilen. 207 an är ruskigt tät från motorutrymme och in i kupén. Ang. signalkablar så måste du ta högnivå signal från högtalar kablarna efterssom stereon inte har lågnivåutgångar. Tänk på det vid val av slutsteg.
Håller just på med denna operation på min bil så om du undrar något, fråga.
Wångö

Post by Wångö »

okej . tack så mycket.. jag tänkte ta en líten bas bara men inbyggd förstärkare som länken i tidigare inlägget. men tack för svaret. då är de bara köpa bilen nu då :)
Wångö

Post by Wångö »

hur fäster du den under bilen? o var tar du upp sladden någonstans? annars är ju genom torpedväggen o sen under mattan rätt bra.. bara trycka i silikon :P

o hur kopplar ja det nu .. måste ja dra bakhögtalarna via slutsteg och detta va de ju inbygt på .. är de inte bara in me en hög/låg-nivå adapter bakom steron och sedan dra en sladd till basen?
ursäkta för noobfrågor men ja har dålig koll på att koppla och sånt
Post Reply